Αποκλειστικό: το Ντουμπάι «ιδανικό για τη θαλάσσια πράσινη Bentley» – ιπτάμενο σκάφος
Η ελβετική start-up στοχεύει να φέρει το The Jet στο Ντουμπάι σε ενάμιση χρόνο.
Οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, η ιδέα των ιπτάμενων σκαφών θα ακουγόταν σαν επιστημονική φαντασία. Όχι όμως στο Ντουμπάι.
Αυτό το σχέδιο υλοποιεί ο Γάλλος Alain Thebault, ο ιδρυτής της ελβετικής start-up The Jet ZeroEmission και κάτοχος παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας ιστιοπλοΐας.
«Δημιουργώ δύο ηλεκτρονικά πρωτότυπα εδώ και πέντε χρόνια», είπε. «Πήρα τον πρίγκιπα Αλβέρτο του Μονακό σε μια πτήση και μετά είπε: «Είσαι ιδιοφυΐα, αλλά πρέπει να το σχεδιάσεις μεγαλύτερο και πιο γρήγορο και με υδρογόνο».
«Και έτσι πούλησα αυτήν την start-up και δημιουργήσαμε μια νέα, το The Jet ZeroEmission».
Περιγράφει το Jet ως ένα μείγμα από ένα πλοίο America’s Cup και ένα ηλεκτρικό λεωφορείο. Τροφοδοτούμενο από δύο κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, θα μεταφέρει έξι έως οκτώ επιβάτες με ταχύτητα πλεύσης 30-40 κόμβων (64-74 χιλιόμετρα την ώρα).
«Παραδίδω και δημιουργώ σκάφη και θα παραδώσω το Jet στο Ντουμπάι σε ενάμιση χρόνο», είπε. Το όραμα είναι να προσφέρουμε ένα ταξίδι με το πλοίο από τη μια άκρη του Ντουμπάι στην άλλη, μέχρι το τέλος του 2023.
Σε αντίθεση με προηγούμενες αναφορές ότι το The Jet θα κατασκευαζόταν στο Ντουμπάι, αρχικά θα συναρμολογηθεί στην Ιταλία από την Persico Group.
«Αναλαμβάνουμε πραγματικά έναν μεγάλο μετασχηματισμό, ο οποίος πρόκειται να δημιουργήσει μια επανάσταση στον κόσμο της κινητικότητας σε θάλασσα, λίμνες και ποτάμια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της The Jet ZeroEmission, Pascal Armoudom, πρώην επικεφαλής στρατηγικής και καινοτομίας στη Δημόσιες Επενδύσεις Κεφαλαίου της Σαουδικής Αραβίας.
«Ο λόγος που πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβεί είναι επειδή η ίδια [κινητικότητα μηδενικών εκπομπών] έχει ήδη λάβει χώρα στο έδαφος με ηλεκτρικά οχήματα όπως η Tesla και άλλα. Στο διάστημα και στον τομέα των αερομεταφορών [καθώς], βλέπουμε νεοφυείς επιχειρήσεις να αναπτύσσουν αεροπλάνα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, επομένως είναι προφανές ότι μια παρόμοια κίνηση πρόκειται να γίνει στο νερό.
«Υπάρχουν και άλλα έργα που παρουσιάζουν ομοιότητες, αλλά αν κοιτάξετε τα διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά και χαρακτηριστικά θέσης, είμαστε διαφορετικοί. Είμαστε πλήρως με υδρογόνο και έχουμε δύο κυψέλες καυσίμου, που σημαίνει μεγαλύτερη ταχύτητα και [επίσης] βοηθά στην αυτονομία και την αυτονομία. Έχουμε λίγο χρόνο για φόρτιση και είμαστε εμβληματικοί από άποψη σχεδιασμού.»
Τόσο ο κ. Thebault όσο και ο κ. Armoudom τόνισαν ότι το The Jet απευθύνεται στον τομέα της πολυτελείας.
«Θα θέλαμε να γίνουμε το πράσινο Bentley της θάλασσας — ένα βιώσιμο σκάφος με μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενικό θόρυβο. Πρόκειται για μια εμπειρία», είπε ο κ. Armoudom.
Πρόσθεσε ότι η μαζική μεταφορά δεν είναι στα τρέχοντα σχέδια για το σκάφος.
«Είτε στο εγγύς μέλλον είτε [ή] μέσω συνεργασιών που δυνητικά θα κάνουμε, θα κατεβούμε τη σκάλα ή την πυραμίδα, κι έτσι πρέπει να ξεκινήσουμε [με μικρά]. Δεν πρόκειται να αλλάξουμε την τεχνολογία ή όλες τις παραμέτρους όπως το μέγεθος, η ισχύς κ.λπ. ταυτόχρονα, επομένως ξεκινάμε με μικρότερα πλοία και αντιμετωπίζουμε περιπτώσεις χρήσης πολυτελείας.
«Το πρώτο θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη και μετά θα δούμε αν η αγορά γίνει μεγαλύτερη στα ΗΑΕ. Τότε θα μπορούσαμε δυνητικά να παράγουμε στα ΗΑΕ».
Οι εργασίες για το πρώτο σκάφος πρόκειται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο και θα χρειαστούν 10 έως 11 μήνες για να ολοκληρωθούν. Η εταιρεία έχει ασφαλίσει το πόσα σκάφη θέλει να κατασκευάζει το χρόνο ή πόσο θα κοστίσει το καθένα.
«Θέλουμε να είναι αποκλειστικό και είναι μια ωραία τοποθέτηση, ώστε να μην θέλουμε εκατοντάδες ή χιλιάδες σκάφη σε όλο τον κόσμο. Θέλουμε να ξεκινήσουμε με λίγα, για να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα, στα καλύτερα μέρη του κόσμου. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα εμπορικό σήμα», είπε ο κ. Armoudom.
Το Ντουμπάι είναι σε μεγάλο βαθμό μέρος των σχεδίων του λόγω τόσο του επιχειρηματικού του περιβάλλοντος όσο και της γεωγραφικής του θέσης.
«Αγαπάμε το Ντουμπάι γιατί έχει το κατάλληλο οικοσύστημα και έχει όρεξη για καινοτομία», είπε ο κ. Armoudom. «Οι περιβαλλοντικές συνθήκες είναι εξαιρετικές με τη θάλασσα να είναι προσβάσιμη και όχι πολύ ταραχώδης. Από την οπτική γωνία του πελάτη και του χρηματοοικονομικού επενδυτή, το οικοσύστημα είναι ιδανικό».
Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει μέρος της απαιτούμενης χρηματοδότησης ύψους 10 εκατ. ευρώ (11 εκατ. δολάρια). Συνεχίζει να αντλεί κεφάλαια και επιθυμεί να έχει συζητήσεις με πιθανούς επενδυτές.
Όπως με κάθε μορφή μεταφοράς, η ασφάλεια είναι ζωτικής σημασίας. Ο κ. Thebault γνωρίζει καλά πώς είναι να ταξιδεύεις στο νερό με υψηλές ταχύτητες μετά τις εμπειρίες του στο ιστιοπλοϊκό ιπτάμενο δελφίνι L’Hydroptere. Έσπασε το φράγμα των 50 κόμβων, διατηρώντας μέση ταχύτητα 51,36 κόμβων σε μια έκταση 500 μέτρων, το 2009.
Το Jet θα έχει έναν πιλότο και ένα μέλος πληρώματος και θα ελέγχεται με δύο iPad που μπορούν να προσαρμόσουν το ύψος στο οποίο βρίσκεται ενώ ταξιδεύει στο νερό.
«Γνωρίζουμε πώς να παραδίδουμε ένα ασφαλές σκάφος με πιστοποίηση», είπε ο κ. Thebault. «Σε ταχύτητες μεταξύ 35 και 40 κόμβων, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, και αν ήταν 15 κόμβοι με τους οποίους ταξιδεύατε, μπορείτε επίσης να πάρετε ένα ποδήλατο. Το Ντουμπάι είναι τέλειο για να ξεκινήσεις καθώς τα νερά είναι επίπεδα και ήρεμα».
Η καθαρή και ανανεώσιμη ενέργεια αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για τα ΗΑΕ, με τη χώρα να στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050. Ως μέρος της ώθησής τους σε νέες πηγές ενέργειας, τα ΗΑΕ επιδιώκουν επίσης να κατακτήσουν περίπου το 25 τοις εκατό της παγκόσμιας αγοράς υδρογόνου .
Εν μέσω της ενεργειακής μετάβασης από τα ορυκτά καύσιμα, νέοι τρόποι μεταφοράς με μηδενικές εκπομπές και καινοτομίες για την υποστήριξη εναλλακτικών καυσίμων έχουν πολλαπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις κινητικότητας προσέλκυσαν κατά μέσο όρο 37 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδυτικό κεφάλαιο παγκοσμίως κάθε χρόνο μεταξύ 2015 και 2020, σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία συμβούλων Oliver Weyman.
«Υπάρχει πρόοδος που πρέπει να γίνει τόσο με τη διαθεσιμότητα όσο και με τις υποδομές, συν το κόστος του υδρογόνου που σήμερα είναι πιο ακριβό από άλλες πηγές ενέργειας, αλλά πρέπει να κινηθούμε προς άλλη κατεύθυνση και να λειτουργήσουμε αυτή τη μετάβαση», είπε ο κ. Armoudom.
«Υπάρχει ανάγκη να προχωρήσουμε μπροστά. Καθώς βρισκόμαστε σε μια εξειδικευμένη αγορά, γνωρίζουμε ήδη πώς να οργανώσουμε την προμήθεια και τον ανεφοδιασμό υδρογόνου στις ποσότητες που χρειαζόμαστε. Αύριο, εάν υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες σκάφη που είναι μεγαλύτερα και απαιτούν περισσότερο υδρογόνο, αυτό θα ήταν μια πρόκληση, αλλά γνωρίζουμε ότι οι κυβερνήσεις και οι επενδυτές εργάζονται σε αυτό με κεφάλαια και έργα, επομένως η αγορά πηγαίνει στο σωστή κατεύθυνση.“
Κατηγορίες
- Partnerships (1)
- Podcast (1)
- Yachts (3)
- Ανακοινώσεις (4)
- Ανακύκλωση (1)
- Αυτόνομα σκάφη (4)
- Δελτία Τύπου (4)
- Διαγωνισμοί (8)
- Εκθέσεις (2)
- Εναλλακτικά καύσιμα (7)
- Ενέργεια & Περιβάλλον (4)
- Ένοπλες Δυνάμεις (2)
- Επιστήμη (2)
- Επιχειρήσεις (2)
- Έρευνα (4)
- Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (3)
- Ηλεκτρικά & Υβριδικά πλοία (8)
- Ηλεκτρικά φέρρυ (15)
- Ηλιακά Σκάφη (2)
- Ιστορικές Αναφορές (3)
- Κλιματική αλλαγή (8)
- Κυβερνητικά νέα (3)
- Κυψέλες υδρογόνου (8)
- Λιμένες (1)
- Μαζικές μεταφορές (9)
- Μετατροπές (2)
- Μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων (3)
- Ομιλίες (2)
- Παρουσιάσεις (13)
- Προγράμματα (1)
- Σκάφη αναψυχής (2)
- Σκάφη εργασίας (1)
- Σταθμοί φόρτισης (5)
- Συμμετοχές (5)
- Συνεισφορές (1)
- Συστήματα πρόσδεσης (1)