ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ – Η Σιγκαπούρη θα έχει τον πρώτο της στόλο ηλεκτρικών πορθμείων το 2023, που θα εκμεταλλεύεται η Shell για να πετάει μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και του Pulau Bukom.

Ο πετρελαϊκός κολοσσός έχει αναθέσει σύμβαση στην εγχώρια ναυπηγική εταιρεία Penguin International για να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τουλάχιστον τρία πλήρως ηλεκτρικά πορθμεία, ανέφερε σε δελτίο τύπου την Τετάρτη (22 Σεπτεμβρίου).

Αυτά τα σκάφη μονού καταστρώματος 200 θέσεων που λειτουργούν με μπαταρίες αναμένεται να αποπλεύσουν το πρώτο εξάμηνο του 2023. Θα μεταφέρουν εργαζομένους από και προς το Shell’s Energy and Chemicals Park στο Pulau Bukom, αντικαθιστώντας τα πετρελαιοκίνητα πορθμεία που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος.

Η Shell δεν είπε πόσο κοστίζει το έργο, αλλά ένα άρθρο ειδήσεων της Nikkei για ένα πρόσφατο προτεινόμενο έργο της Ταϊλάνδης που χρησιμοποιεί πλοία παρόμοιου μεγέθους ανέφερε τιμή σχεδόν 2 εκατομμυρίων S$ ανά σκάφος – ή περίπου δύο τρίτα πιο ακριβά από ένα ισοδύναμο ντίζελ.

Τα πορθμεία Shell τροφοδοτούνται από σύστημα μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 MWh. Μπορούν να επιτύχουν ταχύτητα άνω των 20 κόμβων (37 χλμ. ώρα) με μηδενική εκπομπή ρύπων και σχεδόν καθόλου ηχητικό θόρυβο.

Όταν ελλιμενίζονται στο Shell Bukom, τα πλοία θα χρεώνονται μέσω ενός συνδυασμού γρήγορης φόρτισης κατά τις ώρες αιχμής και αργής φόρτισης κατά τις ώρες εκτός αιχμής και κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Η εντύπωση ενός καλλιτέχνη από το ηλεκτρικό πλοίο της Shell Bukom. 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: INCAT CROWTHER UK

Ο Nick Potter, γενικός διευθυντής της Shell Shipping and Maritime, Asia Pacific & Middle East, δήλωσε: «Το μέλλον της ναυτιλίας θα περιλαμβάνει διαφορετικά μέρη του κλάδου με χρήση διαφορετικών καυσίμων και η ηλεκτροκίνηση είναι μια λύση για την απομάκρυνση του άνθρακα από τα σύντομα ταξίδια.

«Η μετάβαση σε πλοία με μηδενικές εκπομπές, πλήρως ηλεκτρικά είναι μέρος της φιλοδοξίας της Shell να βοηθήσει στην επιτάχυνση της προόδου προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπων στον ναυτιλιακό τομέα».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Penguin International, Τζέιμς Ταμ, δήλωσε ότι η εταιρεία συνεργάζεται με την αυστραλιανή εταιρεία ναυτικής μηχανικής Incat Crowther και τη συμβουλευτική εταιρεία ενεργειακών συστημάτων Razor Blunt Labs με έδρα τη Σιγκαπούρη για την κατασκευή των πλοίων.

Τα πορθμεία της Shell θα εκτελούν μια διαδρομή περίπου 5,5 χιλιομέτρων, μεταφέροντας περίπου 3.000 επιβάτες την ημέρα.

Νωρίτερα το 2021, το μεγαλύτερο ηλεκτρικό πλοίο στον κόσμο κυκλοφόρησε στη Νορβηγία. Σύμφωνα με το ηλεκτρονικό ενημερωτικό δελτίο ηλεκτροκίνησης Electrive.com, το σκάφος μήκους 139,2 μέτρων έχει χώρο για 600 επιβάτες και 200 ​​αυτοκίνητα. Στην Ταϊλάνδη, ένα ηλεκτρικό φέρι μποτ, που διέρχεται από τον ποταμό Chao Phraya στην Μπανγκόκ, ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.

Στη Σιγκαπούρη, ad hoc ηλεκτρικά κρουαζιερόπλοια ποταμού χρησιμοποιούνται από το 2007 – 10 χρόνια πριν αρχίσουν να απογειώνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τον Απρίλιο (2021), η Shell είπε ότι θα δοκιμάσει πλοία κυψελών καυσίμου υδρογόνου εδώ. Πρόκειται για πλοία που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται μέσω μιας χημικής διαδικασίας χρησιμοποιώντας αποθηκευμένο υδρογόνο και οξυγόνο στην ατμόσφαιρα.