Η Electric Moscow στα λεωφορεία, με 500 οχήματα, διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο στην Ευρώπη και αγωνίζεται να γίνει μια εταιρεία με μηδενικές εκπομπές ρύπων και στη δημόσιες υπηρεσίες ποταμών.

Παρόμοιες υπηρεσίες υπάρχουν επίσης στο Άμστερνταμ , στη Λισαβόνα , στο Παρίσι , στη Στοκχόλμη , λίγα, αλλά υπάρχουν και πλέουν και στο Βερολίνο και σε άλλες πόλεις μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας . Οι Μοσχοβίτες θέλουν όμως να προσφέρουν μια πραγματική υπηρεσία «τραμ» , αλλά στο νερό. Ακόμα και παγωμένο και με πολλούς βαθμούς κάτω από το μηδέν.

Μόσχα: τραμ στο νερό στους – 25 βαθμούς

Το κύτος του πρώτου ηλεκτρικού πλοίου με λειτουργίες «τραμ» συναρμολογήθηκε πρόσφατα στη ρωσική πρωτεύουσα . Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Τώρα συνεχίζουν με την προετοιμασία του εσωτερικού του πλοίου και έπειτα τις δοκιμές στο παγωμένο νερό .

Η πρόκληση της εταιρείας αστικών δημόσιων συγκοινωνιών Mosgortrans και του Τμήματος Μεταφορών και Ανάπτυξης Οδικών Υποδομών της Μόσχας είναι να καταφέρουν να πλεύσουν και τους 12 μήνες του χρόνου: « Θα μπορεί να λειτουργεί όλο το χρόνο σε θερμοκρασίες μεταξύ -25 και +40 βαθμούς Κελσίου », υπογραμμίζετε απο τους υπέυθυνους στη Μόσχα.

Δύο ηλεκτροκινητήρες για το πρώτο «τραμ» νερού, 21 μονάδες μέσα σε δύο χρόνια

Από τη Mosgortrans εξακολουθούν να μην αποκαλύπτουν τις λεπτομέρειες του έργου, αλλά γνωρίζουμε ότι το τραμ θα είναι εξοπλισμένο με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες . Θα φιλοξενεί 50 επιβάτες και εάν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, φέτος θα τεθούν σε λειτουργία εννέα ποτάμια «τραμ» και σε δύο χρόνια ο αριθμός τους θα ανέλθει στα 21 . Ένα πραγματικό θαλάσσιο δίκτυο κατά μήκος των ποταμών της πόλης και τα πλοία θα επαναφορτίζεται στους διάφορους σταθμούς κατά την είσοδο και την έξοδο των επιβατών.

Το όνομα του τραμ είναι Sinichka και είναι αποτέλεσμα της δημοφιλούς διαβούλευσης Active Citizen που είδε τους πολίτες της Μόσχας να επιλέγουν μεταξύ αυτών των επιλογών: Setun, Zhuzha, Yauza, Sinichka και Neglinka. Όλα τα ονόματα προέρχονται απο τα ονόματα των ποταμών της Μόσχας. Μια πόλη που επενδύει στην ηλεκτροκίνηση για την τοπική δημόσια υπηρεσία και με προϊόντα από δύο εθνικές εταιρείες: την Kamaz και την Gaz . Υπάρχουν εκατοντάδες ηλεκτρικά λεωφορεία και εκατομμύρια επιβάτες που μεταφέρονται με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Μόσχα, μια «Ηλεκτρική» πόλη και στη γη και στο νερό

Τα τελευταία τρία χρόνια στη Μόσχα μείωσαν τις εκπομπές ρύπων κατά 600.000 τόνους , μετέφεραν περισσότερους από 150 εκατομμύρια ανθρώπους και διένυσαν περισσότερα από 60 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

« Ο δήμαρχος της Μόσχας έθεσε ως στόχο να αναπτύξει φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς, γι’ αυτό αποφασίσαμε τα τραμ του ποταμού να είναι ηλεκτρικά . Θα λειτουργούν όλο το χρόνο και οι επιβάτες θα μπορούν να επιλέξουν μια πιο γρήγορη διαδρομή κατά μήκος του ποταμού ακόμα και το χειμώνα. Πιστεύουμε ότι χάρη σε αυτά τα πλεονεκτήματα, η νέα ποτάμια μεταφορά για τη Μόσχα θα είναι μία από τις καλύτερες μεταξύ των αναλόγων του κόσμου» . Λόγια του Maksim Liksutov , αντιδήμαρχου της Μόσχας και εκπροσώπου μεταφορών. 

Και στην Ελλάδα; Ακόμα και στις θαλάσσιες μεταφορές μιας και ποτάμια τέτοια δεν διαθέτουμε, είμαστε ένα τίποτα, ένα μηδενικό. Η νομοθεσία ακόμα στα συρτάρια του Υπουργείου, οι μεγάλες εταιρείες εγκλωβισμένες ακόμα στο λόμπι του πετρελαίου, οι ιδιοκτήτες σκαφών ενοικιάσεων στο «δεν με ενδιαφέρει γιατί τα καύσιμα τα πληρώνει ο πελάτης» και οι απλοί κατασκευαστές στις εξωλέμβιες βενζίνης. 
Ανυπαρξία, μαρασμός και παρακμή.

Πηγή: Vaielettrico