Περιβαλλοντικές επιπτώσεις της ναυτιλίας
Στη σημερινή καμπή της ιστορίας του Ανθρώπινου πολιτισμού, καλούμαστε πλέον ως έθνος με βαθύτατη ιστορία αιώνων στην προστασία της φύσεως, να αφήσουμε το στίγμα μας επάνω στον πλανήτη, όντας μια εκ των μεγαλύτερων δυνάμεων της Ναυτιλίας στην ιστορία αυτού του πλανήτη, προχωρώντας άμεσα στην μείωση των εκπομπών των αερίων ρύπων που εκλύονται από τη Ναυτιλία.
Πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται σε όλο τον κόσμο με περίπου 90.000 πλοία. Όπως όλα τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, τα πλοία παράγουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που συμβάλλουν σημαντικά στην παγκόσμια αλλαγή του κλίματος και την όξυνση. Εκτός από το διοξείδιο του άνθρακα που απελευθερώνουν τα πλοία, απελευθερώνουν επίσης μια σειρά από άλλους ρύπους που συμβάλλουν στο πρόβλημα.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι υπεύθυνη για ένα σημαντικό ποσοστό του παγκόσμιου προβλήματος της κλιματικής αλλαγής. Περισσότερο από το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να αποδοθούν σε ωκεάνια πλοία. Αυτό είναι ένα ποσό συγκρίσιμο με τις μεγάλες χώρες που εκπέμπουν άνθρακα – και η βιομηχανία συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχύ ρυθμό.
Στην πραγματικότητα, αν η παγκόσμια ναυτιλία ήταν χώρα, θα ήταν ο έκτος μεγαλύτερος παραγωγός εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Μόνο οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα, η Ρωσία, η Ινδία και η Ιαπωνία εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τον παγκόσμιο ναυτιλιακό στόλο. Ωστόσο,οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από πλοία που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές δεν έχουν ρυθμιστεί επί του παρόντος.
Ο James Corbett, του Πανεπιστημίου του Delaware, έκανε την αρχή για τις εκπομπές των πλοίων. Υπολόγισε το 2010 έναν παγκόσμιο αριθμό θανάτων περίπου 64.000 ετησίως,εκ των οποίων οι 27.000 θα ήταν στην Ευρώπη. Η Βρετανία ήταν και είναι μια από τις χώρες που θα πλήττονταν χειρότερα, με περίπου 2.000 θανάτους από καπνούς. Ο Corbett προέβλεψε ότι ο παγκόσμιος αριθμός θα αυξανόταν σε 87.000 θανάτους ετησίως έως το 2012. Δείτε τη μελέτη εδώ.
Μέρος της ευθύνης για αυτό το διεθνές σκάνδαλο βρίσκεται κοντά στα στρατηγεία των μεγάλων Ναυτιλιακών εταιρειών.
Στο Λονδίνο, στη νότια όχθη του Τάμεση που βλέπει τα σπίτια του Κοινοβουλίου, είναι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οργανισμός του ΟΗΕ που ασχολείται με τη ναυτιλία του κόσμου.
Για δεκαετίες, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) είχε απορρίψει κλήσεις για τον καθαρισμό της ρύπανσης από πλοία. Ως αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι είναι μακράν παράνομος ο μαύρος, θειωμένος καπνός από καπνοδόχους ή καυσαέρια, η ναυτιλία είχε διατηρήσει την άδεια να μολύνει.
Για 31 χρόνια, ο ΙΜΟ είχε εφαρμόσει μια πολιτική που συμφωνήθηκε από τις 169 κυβερνήσεις που απαρτίζουν την οργάνωση, η οποία επιτρέπεται στα περισσότερα πλοία να καίνε τα κατάλοιπα των καυσίμων.
Ο Christian Eyde Moller, επικεφαλής της ναυτιλιακής εταιρείας DK στο Ρότερνταμ, περιέγραψε πρόσφατα αυτό ως «απλά πετρελαιοκίνητα ορυκτά, βασικά όσα έχουν απομείνει αφού όλα τα καθαρότερα καύσιμα έχουν εξαχθεί από το αργό πετρέλαιο. Είναι πίσσα, το ίδιο με την άσφαλτο. Είναι το φθηνότερο και πιο βρώμικο καύσιμο στον κόσμο ».
Το καύσιμο των καυσίμων αυτό των πλοίων δηλαδή, είναι επίσης παχύρρευστο με θείο. Οι κανόνες του ΙΜΟ επέτρεπαν στα πλοία να καίνε καύσιμα που περιείχαν έως 4,5% θείο. Αυτό ήταν 4.500 φορές περισσότερο από ό, τι επιτρέπεται στο καύσιμο αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το θείο προέρχεται από τα φουγάρα των πλοίων ως μικροσκοπικά σωματίδια και είναι αυτά που εισχωρούν βαθιά στους πνεύμονες.
Χάρη στους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), μέχρι χθες, τα μεγαλύτερα πλοία μπορούσαν να εκπέμπουν το καθένα έως και 5.000 τόνους θείου σε ένα χρόνο – το ίδιο με 50 εκατομμύρια τυπικά αυτοκίνητα,εκ των οποίων το καθένα εκπέμπει κατά μέσο όρο 100 γραμμάρια θείου το χρόνο.
Με περίπου 800 εκατομμύρια αυτοκίνητα που ταξιδεύουν στον πλανήτη, αυτό σημαίνει ότι 16 σούπερ-πλοία μπορούν να εκπέμπουν τόσο θείο όσο και ο παγκόσμιος στόλος των αυτοκινήτων.
Η Ελλάδα, τι σκοπεύει να κάνει ?
Tags In
Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.
Κατηγορίες
- Partnerships (1)
- Podcast (1)
- Yachts (3)
- Ανακοινώσεις (4)
- Ανακύκλωση (1)
- Αυτόνομα σκάφη (4)
- Δελτία Τύπου (4)
- Διαγωνισμοί (8)
- Εκθέσεις (2)
- Εναλλακτικά καύσιμα (7)
- Ενέργεια & Περιβάλλον (4)
- Ένοπλες Δυνάμεις (2)
- Επιστήμη (2)
- Επιχειρήσεις (2)
- Έρευνα (4)
- Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (3)
- Ηλεκτρικά & Υβριδικά πλοία (8)
- Ηλεκτρικά φέρρυ (15)
- Ηλιακά Σκάφη (2)
- Ιστορικές Αναφορές (3)
- Κλιματική αλλαγή (8)
- Κυβερνητικά νέα (3)
- Κυψέλες υδρογόνου (8)
- Λιμένες (1)
- Μαζικές μεταφορές (9)
- Μετατροπές (2)
- Μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων (3)
- Ομιλίες (2)
- Παρουσιάσεις (13)
- Προγράμματα (1)
- Σκάφη αναψυχής (2)
- Σκάφη εργασίας (1)
- Σταθμοί φόρτισης (5)
- Συμμετοχές (5)
- Συνεισφορές (1)
- Συστήματα πρόσδεσης (1)