Ηλεκτρικό σκάφος ολοκληρώνει την κρουαζιέρα με ηλιακή ενέργεια στην Αλάσκα
Ένας πατέρας, ένας γιος και ένα όνειρο να περάσουν με μηδενικό αποτύπωμα εκπομπών ρύπων καταλήγουν σε ένα ρεκόρ ταξιδιού 1.400 μιλίων.
Δύο άντρες και ένα όνειρο δύο δεκαετιών να περάσουν με 100 % ηλιακή ενέργεια οδήγησαν σε ένα ταξίδι-ρεκόρ στο «Εσωτερικό πέρασμα». Χρησιμοποιώντας μόνο την ενέργεια από τους ηλιακούς συλλέκτες του σκάφους τους για να φορτίσουν και να δώσουν ισχύ σε έναν ηλεκτροκινητήρα, το δίδυμο πατέρας-γιος David και Alex Borton πραγματοποίησαν ρεκόρ κάνοντας το πρώτο ηλιακό-ηλεκτρικό ταξίδι από την πολιτεία της Ουάσινγκτον στην Αλάσκα.
Αφού έφυγαν από το Μπέλινγχαμ της Ουάσινγκτον, στις 25 Μαΐου, με το ηλιακό σκάφος Wayward Sun, μήκους 27 ποδιών, οι Bortons έφτασαν στο Ketchikan της Αλάσκας, στις 13 Ιουνίου, και στη συνέχεια συνέχισαν κατά μήκος της ακτής με πιο χαλαρό ρυθμό προς τον κόλπο Glacier και Τζούνιο, ολοκληρώνοντας το ταξίδι στις 8 Ιουλίου. Το πέρασμα από τη Βρετανική Κολούμπια έγινε χωρίς να βγει στη στεριά, λόγω των περιορισμών του Covid.
Σχεδιασμένο από τον David Borton, ο οποίος επίσης διευκρίνισε το σχέδιο για τα ηλιακά/ηλεκτρικά συστήματα του σκάφους, το Wayward Sun σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τον Sam Devlin στο Devlin Designing Boatbuilders of Olympia στην πολιτεία της Ουάσινγκτον. Με ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή της, έξι μπαταρίες λιθίου Torqeedo επί του σκάφους και ένα pod της Torqeedo 4kw, η Wayward Sun δεν απαιτούσε επιπλέον βοήθεια ή βοήθεια φόρτισης. Η χρήση του ήλιου ως μόνης πηγής ενέργειας σε μια περιοχή που είναι περισσότερο γνωστή για συννεφιά και βροχή παρά για φωτεινές ηλιόλουστες μέρες ήταν μια θαυμαστή προσπάθεια και η επιτυχία του ταξιδιού επιβεβαιώνει τη βιωσιμότητα της ηλιακής ηλεκτρικής διέλευσης.
Η θεωρία και η ιδέα της λειτουργίας ενός σκάφους εντελώς υπό τη δύναμη του ήλιου είναι το πάθος των Bortons από το 2004. Το Wayward Sun είναι ένα από τα πολλά επιτυχημένα ηλιακά σκάφη που κατασκευάστηκαν από το 2011 και κατοχυρώθηκαν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με το εμπορικό σήμα Solar Sal Boats.
“Οι άνθρωποι πάντα μας ρωτούν αν έχουμε βενζίνη ή πετρέλαιο ντίζελ”, είπε ο Άλεξ Μπόρτον, “αλλά ο ήλιος ανατέλλει κάθε μέρα. Αν οι μπαταρίες μας είναι πολύ χαμηλές, απλώς περιμένουμε“.
Η Torqeedo βοήθησε πολύ στο ταξίδι, παρέχοντας το Cruise 4.0 drive pod και τις έξι μπαταρίες λιθίου Torqeedo 24-3500. Στην οροφή υπάρχουν 12 εύκαμπτοι ηλιακοί συλλέκτες Solbian που παρέχουν συνολικά ισχύ 1.730 watt, οι οποίοι φορτίζουν επίσης ένα ξεχωριστό σύστημα 12 βολτ για τα φώτα, τα ηλεκτρονικά και άλλα συστήματα που τροφοδοτούνται με DC και έναν μετατροπέα για περιστασιακά φορτία AC-όπως η κατασκευή βάφλας.
Κατά τη διάρκεια της διάρκειας 45 ημερών από το Μπέλινγχαμ στον κόλπο του παγετώνα στον Τζούνο, το Bortons ήταν σε πλεύση για 38 ημέρες, με μέσο όρο 32 ναυτικά μίλια την ημέρα με μέση ταχύτητα 3,7 κόμβους. Ενώ μερικές μέρες σταμάτησαν νωρίς ή έφυγαν αργά λόγω καιρού, υπήρχαν μόνο δύο γεμάτες ημέρες που δεν ταξίδεψαν καθόλου λόγω των ισχυρών ανέμων ή της πυκνής ομίχλης.
“Ακόμη και σε μια εντελώς συννεφιασμένη μέρα αυτή την εποχή, μπορούμε να ταξιδέψουμε με 2-3 κόμβους κατά τη διάρκεια της ημέρας χωρίς να αντλήσουμε καθόλου από τις μπαταρίες μας”, δήλωσε ο Alex. “Με το άμεσο ηλιακό φως, μπορούμε να ταξιδέψουμε με 5 κόμβους ή περισσότερους όλη μέρα χωρίς καμία χρήση μπαταρίας. Το μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού ήταν συννεφιασμένο και έβρεχε πολύ. Μερικές μέρες ταξιδεύαμε αργά επειδή έπρεπε. Άλλες μέρες ταξιδεύαμε αργά και φορτίζαμε ταυτόχρονα τις μπαταρίες ενώ είμασταν σε πλεύση ».
Για να υποστηρίξουν τον στόχο τους για ένα ταξίδι μηδενικού αποτυπώματος ρύπων, οι Bortons χρησιμοποίησαν επίσης ένα καινοτόμο σύστημα αποβλήτων που τους επέτρεψε να ολοκληρώσουν ολόκληρο το ταξίδι χωρίς καμία παραγωγή «βρώμικου» νερού. Το σύστημα Laveo Dry-flush head διατηρούσε τον έλεγχο της ροής των αποβλήτων και δεν αφήνει τίποτα πίσω στο ίδιο το νερό. Όλα τα απόβλητα θα απορριφθούν τελικά σε έναν κατάλληλο υγειονομικό χώρο υγειονομικής ταφής.
“Τα περισσότερα ηλεκτρικά σκάφη στην αγορά σήμερα περιορίζονται από τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να επιστρέψουν στην ξηρά για να φορτιστούν”, δήλωσε ο Alex. «Μέχρι πρόσφατα, οι ηλιακοί συλλέκτες και οι μπαταρίες δεν ήταν σε θέση να διακόψουν τη φόρτιση από την ακτή, οπότε ήταν λειτουργικά μόνο για επέκταση εμβέλειας ή για μερική φόρτιση».
Τώρα, όμως, χάρη στην πρόοδο των ηλιακών κυψελών, των ηλεκτρικών μοτέρ και των μπαταριών υψηλής χωρητικότητας, είναι πλέον απτό να παράγουμε ένα ηλιακό σκάφος με λογικές ταχύτητες και διευκολύνσεις για συνεχή πλεύση χωρίς να απαιτείται φόρτιση στην ξηρά.
«Αν είχα περισσότερο χρόνο, θα συνέχιζα να πηγαίνω για άλλα 1000 μίλια», είπε ο Άλεξ.
Η Solar Sal Boats προσφέρει σχέδια για ηλιακά/ηλεκτρικά σκάφη 24, 27, 38, 44 και 45 ποδιών, και ολοκλήρωσε το πρώτο πλήρως ηλιακό επιβατηγό πλοίο επιθεώρησης USCG.
Κατηγορίες
- Partnerships (1)
- Podcast (1)
- Yachts (3)
- Ανακοινώσεις (4)
- Ανακύκλωση (1)
- Αυτόνομα σκάφη (4)
- Δελτία Τύπου (4)
- Διαγωνισμοί (8)
- Εκθέσεις (2)
- Εναλλακτικά καύσιμα (7)
- Ενέργεια & Περιβάλλον (4)
- Ένοπλες Δυνάμεις (2)
- Επιστήμη (2)
- Επιχειρήσεις (2)
- Έρευνα (4)
- Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (3)
- Ηλεκτρικά & Υβριδικά πλοία (8)
- Ηλεκτρικά φέρρυ (15)
- Ηλιακά Σκάφη (2)
- Ιστορικές Αναφορές (3)
- Κλιματική αλλαγή (8)
- Κυβερνητικά νέα (3)
- Κυψέλες υδρογόνου (8)
- Λιμένες (1)
- Μαζικές μεταφορές (9)
- Μετατροπές (2)
- Μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων (3)
- Ομιλίες (2)
- Παρουσιάσεις (13)
- Προγράμματα (1)
- Σκάφη αναψυχής (2)
- Σκάφη εργασίας (1)
- Σταθμοί φόρτισης (5)
- Συμμετοχές (5)
- Συνεισφορές (1)
- Συστήματα πρόσδεσης (1)