• Το μη επανδρωμένο πλοίο που καθελκύστηκε την Τετάρτη μπορεί να μεταφέρει δεκάδες drones, μη επανδρωμένα σκάφη και μη επανδρωμένα υποβρύχια για να δημιουργήσει ένα ισχυρό εργαλείο έρευνας για τους ωκεανούς, αναφέρει το κρατικό περιοδικό
  • Σύμφωνα με πληροφορίες, σκάφος μήκους 88 μέτρων μπορεί γρήγορα να αναχαιτίσει, να πολιορκήσει και να εκδιώξει επεμβατικούς στόχους

Το μη επανδρωμένο πλοίο, το οποίο μπορεί να ελεγχθεί από απόσταση και να πλοηγείται αυτόνομα σε ανοιχτά νερά, θα είναι ένα ισχυρό εργαλείο για το έθνος για τη διεξαγωγή  θαλάσσιας επιστημονικής έρευνας και παρατήρησης , σύμφωνα με την κρατική  εφημερίδα Science and Technology Daily .

Έρχεται καθώς η  τεχνητή νοημοσύνη  διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της θαλάσσιας ασφάλειας, στον έλεγχο των θαλάσσιων οδών και στον ανταγωνισμό για θαλάσσιους πόρους. Η Κίνα στοχεύει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία AI για να επεκτείνει την επιρροή της στη θάλασσα.

Το Zhu Hai Yun αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Φωτογραφία: Weibo

Το πρώτο πλοίο στον κόσμο με έξυπνο μη επανδρωμένο σύστημα καθελκύστηκε την Τετάρτη στο Γκουανγκζού, στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ της Νότιας Κίνας. 

Το πλοίο, το οποίο αναπτύχθηκε από το Southern Marine Science and Engineering Guangdong Laboratory στο Zhuhai, Guangdong, είναι το πρώτο επιστημονικό ερευνητικό πλοίο στον κόσμο με δυνατότητα τηλεχειρισμού και αυτόνομης πλοήγησης σε ανοιχτά νερά. Θα προσφέρει στην Κίνα ένα άνευ προηγουμένου εργαλείο για τη διεξαγωγή θαλάσσιας επιστημονικής έρευνας και την προώθηση της ανάπτυξης της θαλάσσιας οικονομίας, σύμφωνα με την Κεντρική Τηλεόραση της Κίνας. 

Το μη επανδρωμένο πλοίο, το οποίο μπορεί να ελεγχθεί εξ αποστάσεως και να πλοηγείται αυτόνομα σε ανοιχτά νερά, θα είναι ένα ισχυρό εργαλείο για το έθνος για τη διεξαγωγή θαλάσσιας επιστημονικής έρευνας και παρατήρησης, σύμφωνα με την κρατική εφημερίδα Science and Technology Daily.

Η κατασκευή του πλοίου, με το όνομα Zhu Hai Yun, ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο στο Guangzhou από το Huangpu Wenchong Shipyard, θυγατρική της μεγαλύτερης ναυπηγικής εταιρείας της Κίνας, China State Shipbuilding Corporation. Αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους μετά την ολοκλήρωση των θαλάσσιων δοκιμών.

Το ευρύ κατάστρωμα του πλοίου μπορεί να μεταφέρει δεκάδες μη επανδρωμένα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων drones, μη επανδρωμένων πλοίων και υποβρυχίων, και ο εξοπλισμός θα μπορεί να σχηματίσει ένα δίκτυο για την παρατήρηση στόχων, σύμφωνα με την έκθεση.

Ο εξοπλισμός του πλοίου είναι εξαιρετικά σύγχρονος και τα βασικά στοιχεία όπως το σύστημα ισχύος, το σύστημα πρόωσης και το σύστημα υποστήριξης λειτουργίας έχουν αναπτυχθεί ανεξάρτητα από Κινέζους επιστήμονες κι αποτελεί μέρος του Ευφυούς Κινητού Στερεοφωνικού Συστήματος Παρατήρησης Ωκεανού (IMOSOS) του σκάφους που αναπτύχθηκε από το Southern Marine Science and Engineering Guangdong Laboratory (Zhuhai).Το σύστημα είναι επίσης το πρώτο στον κόσμο. 

Η Science and Technology Daily είπε ότι θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως αποτελεσματικό εργαλείο για την πρόληψη και τον μετριασμό των θαλάσσιων καταστροφών, την παρακολούθηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, τη συντήρηση υπεράκτιων αιολικών πάρκων και την παροχή ακριβών θαλάσσιων πληροφοριών.

«Το έξυπνο, μη επανδρωμένο πλοίο είναι ένα όμορφο, νέο «θαλάσσιο είδος» που θα φέρει επαναστατικές αλλαγές για την παρατήρηση των ωκεανών», δήλωσε ο Chen Dake, διευθυντής του εργαστηρίου, σύμφωνα με την Science and Technology Daily το 2021.

Το πλοίο, που ονομάζεται “Zhu Hai Yun”, έχει μήκος 88,5 μέτρα, πλάτος 14 μέτρα και βάθος 6,1 μέτρα, με σχεδιασμένο εκτόπισμα περίπου 2.000 τόνων και μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβων και οικονομική ταχύτητα 13 κόμβοι. 

Το πρώτο πλοίο στον κόσμο με έξυπνο μη επανδρωμένο σύστημα καθελκύστηκε την Τετάρτη στο Γκουανγκζού, στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ της Νότιας Κίνας.

Με ένα ευρύχωρο κατάστρωμα, το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μια ντουζίνα διαφορετικά όργανα παρατήρησης. Η κατασκευή του πλοίου ξεκίνησε στις 20 Ιουλίου 2021 και αναμένεται να τεθεί σε χρήση μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. 

Στο μέλλον, η εφαρμογή του πλοίου θα έχει μεγάλη σημασία για την αλλαγή του παραδοσιακού τρόπου παρατήρησης των ωκεανών, τη λήψη τρισδιάστατων δεδομένων παρατήρησης ωκεανών σε πραγματικό χρόνο, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και του επιπέδου παρατήρησης των ωκεανών, καθώς και τη συμβολή στην εκπαίδευση υψηλών – τερματισμός του θαλάσσιου επιστημονικού και τεχνολογικού ταλέντου και περαιτέρω ενίσχυση της ικανότητας επιστημονικής και τεχνολογικής καινοτομίας στον ωκεανό.