Η κάποτε αγνοημένη ιδέα ενηλικιώνεται πλέον σε πραγματικό χρόνο.

Ακόμη και πριν από δύο χρόνια, η ιδέα των ηλεκτρικών σκαφών περιοριζόταν κυρίως σε μοντέρνα σκίτσα. Η ιδέα δεν είχε μεγάλη αξιοπιστία στον κόσμο του σκάφους, καθώς η υψηλή αντίσταση του νερού προκάλεσε γρήγορη εξάντληση των μπαταριών και περιορισμένη εμβέλεια. Και ποιος θέλει να μείνει κολλημένος στη θάλασσα με νεκρές μπαταρίες;

Η τεχνολογία μπορεί επιτέλους να έχει επιτύχει την ιδέα, με περισσότερους από δύο ντουζίνες κατασκευαστές (και ολοένα και περισσότεροι) να έχουν λανσάρει πρόσφατα νέα σκάφη. Η αυτονομία παραμένει ο περιοριστικός παράγοντας, αλλά αυτά τα παράκτια σκάφη έχουν πλέον νόημα για τους ιδιοκτήτες τετράτροχων EV που κατανοούν τη ρουτίνα φόρτισης. Σε αντάλλαγμα: χωρίς εκπομπές, στιγμιαία επιτάχυνση και αθόρυβο τρέξιμο, πιθανώς αποδεκτές ανταλλαγές για τα σκάφη που χρησιμοποιούν, συνήθως σκάφη για περιορισμένες μόνο περιόδους & αποστάσεις, ούτως ή άλλως. Που σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή παρακολουθούμε ηλεκτρικά σκάφη να ενηλικιώνονται σε πραγματικό χρόνο. Εδώ θα δούμε, 12 μοντέλα οδηγούν την επανάσταση.

Say Carbon Yachts 29 E

Αυτό το κομψό hot rod είναι η ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλούς 29 από το Say Carbon , τη γερμανική αυλή που είναι γνωστή για τα ελαφριά, εξαιρετικά γρήγορα αθλητικά σκάφη με μινιμαλιστικούς, πολυτελείς εσωτερικούς χώρους. Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το 29 E, αξίας 450.000 δολαρίων, ζυγίζει λιγότερο από 4.400 λίβρες και τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα Kreisel 360 kw και μπαταρία 120 kw. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό σκάφος στον κόσμο κάτω από 33 πόδια, με τελική ταχύτητα 57 mph. Φυσικά, όλη αυτή η ταχύτητα έρχεται σε βάρος της εμβέλειας, αλλά στα 25 mph προσφέρει μια αξιοπρεπή εμβέλεια 31 μιλίων. Εν τω μεταξύ, ο ενσωματωμένος φορτιστής ολοκληρώνει μια πλήρη επαναφόρτιση σε έξι ώρες.

Q Yachts Q30

Σχεδιασμένο με γνώμονα την αισθητική και την ταχύτητα, αυτό το 30 ποδιών από τη φινλανδική εταιρεία κατασκευής Q Yachts είναι ένα ιδανικό σκάφος λίμνης. Η τελική ταχύτητα είναι μόλις 16 mph, αλλά στα 7 mph προσφέρει αυτονομία 70 μιλίων ή 10 ώρες λειτουργίας. Ξεκινώντας από 208.000 $, το Q30 διαθέτει καμπίνα για πλήρη διανυκτέρευση, με ψυγείο, νερό και ηλεκτρική τουαλέτα. Επιπλέον, μπορεί να φορτιστεί με ένα τυπικό βύσμα.

Marian M 800 Spyder

Αυτό το νέο bowrider έχει μια ρετρό εμφάνιση, σχεδόν Riva, και δεδομένου ότι η αυστριακή αυλή Marian κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά σκάφη, έχει το πλεονέκτημα μιας γάστρας σχεδιασμένης ειδικά για εκτεταμένη εμβέλεια. Το M 800 Spyder μπορεί να εξοπλιστεί με τέσσερις διαφορετικές επιλογές ισχύος, από έναν κινητήρα 60 kw που προορίζεται για τη μεταφορά γύρω από μια λίμνη έως έναν ηλεκτρικό 150 kw στο εσωτερικό με μπαταρίες ιόντων λιθίου 125 kw που αποδίδει τελική ταχύτητα 39 mph και αρκετή ροπή , με τιμή από 270.000 $, επιτρέπει στο M 800 να τη διπλασιάσει κα να λειτουργήσει και ως ρυμουλκό. Σε πιο χαλαρή ταχύτητα αυτή των 18 mph, μπορείτε να περιμένετε εμβέλεια έως και 30 ναυτικά μίλια.

Rand Escape 30

Σχεδιασμένο ως ηλεκτρικό σκάφος υψηλών επιδόσεων με κύτος που διαπερνά το κύμα, αυτό το 30 ποδιών κατασκευάστηκε επίσης ελαφρύ για μεγιστοποίηση της εμβέλειας: Η Rand ισχυρίζεται ότι το Escape 30 έχει 30 έως 50 τοις εκατό χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από τα σκάφη παρόμοιου μεγέθους. Οι κινητήρες του τρέχουν τη γκάμα από 105 έως 460 kw, όλοι σε συνδυασμό με μπαταρίες ιόντων λιθίου αντίστοιχου μεγέθους. Το 30-ποδιών με ανοιχτή πλώρη ξεκινά από περίπου 195.000 $, μπορεί να μεταφέρει έως και 12 άτομα και έχει πέντε διαφορετικούς χώρους καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένου ενός καθιστικού που βλέπει στο πίσω μέρος πάνω από την πλατφόρμα κολύμβησης, καθώς και μια νυχτερινή καμπίνα . Ο σχεδιασμός της σκληρής οροφής κάνει το Escape 30 πιο σοβαρό παράκτιο σκάφος από άλλα σε αυτήν τη λίστα, αν και η εμβέλειά σας θα ποικίλλει ανάλογα με το μέγεθος του κινητήρα (και την προσωπική σας ανάγκη για ταχύτητα).

X Shore Eelex 8000

Η άμεση ώθηση αυτού του σουηδικού 26 ποδιών σκάφους, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα Brusa των 225 kw, ήταν μια απόλυτη συγκίνηση όταν το σκάφος τρέχει στο Intracoastal Waterway έξω από το Palm Beach, και η εξαιρετικά αξιοσέβαστη μέγιστη ταχύτητα των 34,9 mph ανταγωνίζεται πολλά παραδοσιακά κινούμενα σκάφη της ίδιας κατηγορίας. Η γάστρα ήταν κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο πλαστικό και ύφασμα λιναριού (μια αναβάθμιση από την τυπική ύφανση από υαλοβάμβακα/ανθρακόνημα) και αντί για πάτωμα από ξύλο τικ, η X Shore χρησιμοποίησε φελλό, που παρέχει ασυμβίβαστο κράτημα ενώ είναι πιο οικολογικά βιώσιμο. Οι δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου Kreisel 60 kw μπορούν να αναπληρωθούν σε λιγότερο από δυόμισι ώρες με έναν υπερφορτιστή. Ακόμα και το ICW, το 8000, με τιμή από 329.000 $, μοιάζει περισσότερο με ιστιοφόρο παρά με ταχύπλοο.

Boesch 750 Portofino Deluxe

Εάν αναζητάτε κλασικές εμφανίσεις που προκαλούν μια συγκεκριμένη αίσθηση dolce vita στο ηλεκτρικό σκάφος σας, τότε μην κοιτάξετε πέρα ​​από το 750 Portofino De Luxe της Boesch . Με ένα ευρύχωρο μαξιλαράκι στο πίσω μέρος, μια αναδιπλούμενη μαλακή οροφή και ένα παρμπρίζ εμπνευσμένο από τα αυτοκίνητα, το σκάφος περιλαμβάνει πολλά σημεία αποθήκευσης τόσο για το στυλ όσο και για την ανάγκη πρακτικότητας. Με ταχύτητα 25 mph, αυτό το σκάφος έχει διάρκεια μπαταρίας 70 λεπτών, καθιστώντας το μια εξαιρετική επιλογή όταν χρειάζεστε ένα «άλογο κούρσας» για να σας καθοδηγήσει προς ένα τραγανό Aperol spritz και ένα νόστιμο απογευματινό σνακ στο νησιωτικό νότο.

Correct Craft Ingenity 23E

Με χώρο για έως και 11 άτομα, το Ingenity 23E είναι κατασκευασμένο για πάρτι—με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η πλώρη του σκάφους διαθέτει στρογγυλό κάθισμα που βοηθάει τη συνομιλία, ενώ ο καθρέφτης είναι ανοιχτός για ανεμπόδιστη κίνηση, από και προς το νερό. Η πλώρη προσφέρει επίσης εύκολη πρόσβαση σε αμμουδιές και παραλίες. Ένας κινητήρας 126 kW επιτρέπει στο 23E να ταξιδεύει για 14 ώρες σε χαμηλές ταχύτητες, και αν χρειαστεί το σκάφος μπορεί να φτάσει τα 30 mph.

Spirit Foiler

Η βρετανική εταιρεία κατασκευής Spirit Yachts έχει συνεργαστεί με τον βετεράνο του Κυπέλλου Αμερικής BAR Technologies για ένα ηλεκτρικό σκάφος υδροπτέρυγων με κινητήρα Torqeedo που του προσφέρει μια σχετικά μεγάλη αυτονομία 100 μιλίων. Το σκάφος θα σηκωθεί στα φύλλα του στα 16 μίλια/ώρα, θα κάνει κρουαζιέρα στα 25 μίλια/ώρα και θα φτάσει σε μια πολύ αξιοσέβαστη κορυφή στα 34 μίλια/ώρα. Τα πρόσθετα πλεονεκτήματα των φύλλων περιλαμβάνουν πιο ομαλή οδήγηση που δεν είναι ευαίσθητη σε πιο τραχιά νερά, καθώς και ενισχυμένη απόδοση. Επιπλέον, το εξαιρετικά κομψό προφίλ «ιπποδρομιακού» σκάφους του Spirit, θα το κάνει αμέσως να μαγέψει τα βλέμματα κοντά σε οποιοδήποτε λιμάνι.

Hermes Speedster E

Είναι δύσκολο να νικήσεις τον ελληνικής κατασκευής Hermes Speedster E όσον αφορά την εμφάνιση. Η κομψή σχεδίαση με ρετρό έμπνευση διαθέτει πλήθος όμορφων μαξιλαριών και διατίθεται σε μεγάλη ποικιλία προσαρμόσιμων χρωμάτων. Ένα μοτίβο σχεδίασης που θυμίζει τα roadster της Porsche των μέσων του 20ου αιώνα έχει κάνει το Speedster μια απίστευτη επιτυχία στις πρόσφατες εκθέσεις σκαφών. Τώρα εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα 134 kW που προσφέρει μια απροσδόκητα γρήγορη τελική ταχύτητα 45 mph, το runabout υπόσχεται να αποκτήσει ακόμα περισσότερους νέους θαυμαστές. Με χώρο για τέσσερις και ιδιαίτερα χαμηλές γωνίες επένδυσης, το Hermes είναι μια εξαιρετική επιλογή για μια διασκεδαστική κρουαζιέρα στη Μύκονο – αλλά μην περιμένετε να μην τραβήξει την προσοχή.

Candela C-8

Το C-8 της σουηδικής κατασκευάστριας Candela είναι άμεσα αναγνωρίσιμο στη θάλασσα λόγω της τεχνολογίας υδρόφυλλου που το κάνει κυριολεκτικά να επιπλέει πάνω από το νερό. Τα φύλλα σημαίνουν ότι το σκάφος είναι πιο αποδοτικό επειδή έχει λιγότερη οπισθέλκουσα και δεν είναι ιδιαίτερα ευάλωτο σε πιο σκληρές συνθήκες. Και μετά βίας αφήνει ένα τράνταγμα. Στα 27 mph, το σκάφος έχει αυτονομία 50 ναυτικών μιλίων και οι κινητήρες μπορούν να φορτιστούν σε μόλις δύο ώρες. Το Candela φιλοξενεί επίσης δύο ενήλικες και δύο παιδιά, γεγονός που το καθιστά ένα πραγματικό οικογενειακό σκάφος.

Magonis Wave e-550

Με την πρώτη ματιά, αυτό το ηλεκτρικό bowrider έχει μια ευαισθησία Mini Cooper σχεδόν της δεκαετίας του 1970—μια μικρή γάστρα 16 ποδιών με όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο στο εσωτερικό. Το σκάφος έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του το περασμένο καλοκαίρι στην Έκθεση Σκαφών της Βενετίας, τροφοδοτούμενο από έναν ηλεκτροκινητήρα Torqeedo 10 kW. Πρόσφατα αύξησε την ισχύ κατά 300 τοις εκατό με έναν κινητήρα Mag Power 30 kW. Αυτό το μετέτρεψε από καταδρομικό καναλιού, σε παράκτιο σκάφος που φτάνει τους 22 κόμβους. Το σκάφος σχεδιάστηκε γύρω από τους κινητήρες για να αποδίδει καλά τόσο σε χαμηλές όσο και σε υψηλές ταχύτητες. Σε τρεις κόμβους, έχει εμβέλεια 10 ωρών. Παρά τη μικρή γάστρα, οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν κάθε ίντσα για να μεγιστοποιήσουν την εμπειρία, από την ανοιχτή πρύμνη έως τη διαμόρφωση ανοιχτής πλώρης. Η εφαρμογή και το φινίρισμα είναι άριστα, με επιλογές όπως ένα πλήρες κατάστρωμα από ξύλο τικ, ψυγείο, ντους και τηλεσκοπικό τραπέζι. Αντί για την τυπική κονσόλα τιμονιού, ο Magonis την αντικατέστησε με ένα 13 ιντσών, αδιάβροχο iPad που μπορεί να δίνει όλες τις πληροφορίες στον ιδιοκτήτη ανά πάσα στιγμή. Η τιμή εκκίνησης είναι περίπου 36.500 $.

Zin Z2R

Το Minimalist είναι μια καλή περιγραφή για το τρέξιμο Z2R των 20 ποδιών του Zin. Το Γρήγορο είναι άλλο ένα, αφού το runabout μπορεί να υπερηφανεύεται για την τελική ταχύτητα των 35 mph. Η εταιρεία λέει ότι η μέση εμβέλεια του σκάφους είναι 80 έως 100 μίλια, και σε μια αχαρακτήριστη επίδειξη διαφάνειας, ισχυρίζεται ότι κοστίζει μόνο 6 $ για φόρτιση. Συγκρίνετε αυτό με τα γαλόνια που θα κατανάλωνε ένα παρόμοιου μεγέθους μηχανοκίνητο σκάφος βενζίνης το απόγευμα του Σαββάτου, ειδικά σε αυτές τις περιόδους ανόδου των τιμών των καυσίμων. Το σκάφος τροφοδοτείται από κινητήρα Torqeedo και μπαταρία BMWi3. Έχει κατασκευή από ανθρακονήματα για μικρό βάρος και δομική ακαμψία και είναι ρυμουλκούμενο. Το επίπεδο πρόσθιο κατάστρωμα διευκολύνει επίσης την επιβίβαση και την αποβίβαση στο Z2R από την πλώρη και ένα βύθισμα 18 ιντσών του επιτρέπει να ανέβει στην παραλία σε ένα απομονωμένο νησί.