Η σουηδική εταιρεία Candela, εξειδικευμένη στα ηλεκτρικά σκάφη, παρουσίασε τον νέο κινητήρα C-Pod, ο οποίος χάρη σε μια προηγμένη εξέλιξη είναι μικρός, πολύ ισχυρός και ταυτόχρονα έχει πρακτικά άπειρη διάρκεια ζωής

Η Candela , μια σουηδική εταιρεία που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά σκάφη , μόλις παρουσίασε τον νέο κινητήρα C-Pod , ο οποίος σύμφωνα με την εταιρεία δεν είναι άλλος από το πιο αποδοτικό και μακροχρόνιο σύστημα μετάδοσης κίνησης σκαφών που υπήρξε ποτέ. Είναι προφανώς μια ηλεκτρική μονάδα, αυτός είναι ο μόνος τομέας της Candela, αλλά σίγουρα είναι ένα έργο διαφορετικό από οτιδήποτε έχει δει μέχρι τώρα.

Πρώτα απ ‘όλα, αλλάζει το σχήμα και η έννοια του κινητήρα. Το C-Pod δεν είναι ο κλασικός εξωλέμβιος κινητήρας, αλλά έχει σχήμα «τορπίλης», χωρίς μηχανικά μέρη εξωτερικά του νερού, αλλά ολόκληρος ο κινητήρας είναι συνεχώς βυθισμένος σε όλα του τα μέρη. Αυτό το χαρακτηριστικό, όπως θα δούμε στη συνέχεια, είναι θεμελιώδες.

Ο κινητήρας τοποθετεί δύο έλικες στη σειρά , αντίθετα περιστρεφόμενες, μια τεχνική επιλογή που επιτεύχθηκε μετά από μελέτες απόδοσης και δυναμικής υγρών. Η εξήγηση δίνεται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Gustav Hasselskog: ” Ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι οι πολύ μικρότερες απώλειες προπέλας. Μια συμβατική διάταξη μονής προπέλας έχει απώλειες άνω του 30%. Περίπου το 20 από 30% καίγεται δίνοντας ένα γύρισμα στο νερό. Μετά την έλικα , το νερό όχι μόνο ρέει προς τα πίσω, αλλά κάνει και περιττές κινήσεις ».

Τοποθετώντας μια έλικα πίσω από μια άλλη έλικα και περιστρέφοντάς την σε αντίθετες κατευθύνσεις περιστροφής, η ροή μετά τη δεύτερη έλικα μπορεί να γίνει εντελώς ευθεία. Έτσι καταλήγετε με περίπου 30% απώλειες στην κύρια έλικα και μόνο 10%. στο πίσω μέρος, μετακινώντας τη συνολική απόδοση από το 70 στο 80% που μεταφράζεται σε 14% αύξηση της αυτονομίας ».

Στη συνέχεια μειώθηκε η διάμετρος των ελίκων για να αποφευχθεί το φαινόμενο της σπηλαίωσης. Η επιλογή του σχήματος της τορπίλης ανάγκασε τον Candela να ανεβάσει πολύ τις στροφές ανά λεπτό, μια κατάσταση που δημιουργεί θήκες κενού κοντά στην προπέλα, ένα πρόβλημα που μπορεί να λυθεί ακριβώς με τη μείωση της διαμέτρου. Για να αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα λόγω της κίνησης δύο ελίκων με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα, αποφασίστηκε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν δύο κινητήρες, ένας ανά έλικα. Σύμφωνα με τα στελέχη της Candela, αυτό επιτρέπει την σχεδόν πλήρη απουσία μηχανικών μερών, καθιστώντας τον κινητήρα σφραγισμένο και απαλλαγμένο από οποιαδήποτε συντήρηση , ώστε να διαρκέσει για δύο ή τρεις γενιές ιδιοκτητών.

Τέλος, μπαίνει στο παιχνίδι η επιλογή να βυθιστεί πλήρως ο κινητήρας, η οποία εξασφαλίζει συνεχή ψύξη σε όλη τη μεγάλη επιφάνεια του pod που φέρει σχήμα τορπίλης. Αυτή η λεπτομέρεια σάς επιτρέπει να διατηρείτε υψηλότερες στροφές και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, χωρίς να χρειάζεστε ένα περίπλοκο σύστημα ψύξης, το οποίο θα χρειαζόταν συντήρηση.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών των επιλογών είναι ένας κινητήρας με ισχύ 50 kW (67 HP) σε μόλις 50 κιλά βάρος. Αυτοί οι κινητήρες θα καταλήξουν επίσης σε σκάφη εννοιολογικά διαφορετικά από τα συμβατικά, γεγονός που θα κάνει το σύνολο ακόμη πιο αποδοτικό. Τα Candela στην πραγματικότητα χρησιμοποιούν την τεχνική του υδροπτέρυγου, πετώντας πρακτικά στην επιφάνεια του νερού, και μπορούν να φτάσουν τους 30 κόμβους ταχύτητας με ένα μόνο C-Pod.