Υπάρχει χρόνος μέχρι την Κυριακή για να επισκεφθείτε το Venice Boat Show που δίνει χώρο και στην ηλεκτρική πρόωση. Αυτή που κανονικά δεν φαίνεται στη Λιμνοθάλασσα όπου ξεκινώντας από τα μέσα μαζικής μεταφοράς που διαχειρίζεται ο Δήμος κυριαρχούν οι ρυπογόνες μηχανές. Εδώ είναι τι έχουμε δει και τι πρέπει να δούμε στο Arsenale που ζωντανεύει κατά τη διάρκεια του Salone.

Από σήμερα επιστρέφει η E-Regatta μια ιδέα που ξεκίνησε απο εδώ ( από 1 έως 3 Ιουνίου), που λαμβάνει χώρα στο Arsenale και μεταξύ των καναλιών και του Grand Canal . Ξεκινά με τη δημόσια πομπή και την παρέλαση στο Bacino San Marco και στο Grand Canal, με αναχώρηση και επιστροφή στο Arsenale (θα έχουμε βίντεο και εικόνες σε λίγο). Θα ακολουθήσει ο πρώτος αγώνας της νέας κατηγορίας ηλεκτρικών μηχανοκίνητων σκαφών GT-ELECTRA ( διαβάστε εδώ ) με τα μέσα που κατασκεύασε η Huracan Power , ο αγώνας ταχύτητας με σκάφη μιας σχεδίασης. Η εκδήλωση συνεχίζεται αύριο και Παρασκευή με δοκιμές ελιγμών, σλάλομ και το τεχνικό/καλλιτεχνικό σχήμα E-Ballerina.

Τα νέα από τη Βενετία: Η Repower μπαίνει στο μετοχικό κεφάλαιο της e-concept

Η βιομηχανική καινοτομία παρουσιάστηκε στο Salone: ​​Η Repower μπήκε στο μετοχικό κεφάλαιο της e-concept . Η βενετική εταιρεία που συνεισφέρει δυναμικά , έστω και εντός των αριθμητικών ορίων του κλάδου, στις υποδομές της Βενετίας και στα λιμάνια όλης της Μεσογείου χάρη στην τεχνική συνεργασία με έναν ηγέτη όπως η Aqua superPower .

Στη Βενετία, όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του e-concept Claudio Iannelli , η συνεργασία με τη Veritas συνεχίζεται : « Έχουμε συμφωνία για την υποδομή 10 νέων δημόσιων φορτιστών για την προμήθεια σκαφών εργασίας και σκαφών αναψυχής Veritas στα διαθέσιμα χρονικά διαστήματα». Καλό, αλλά «Γνωρίζουμε την πολυπλοκότητα και τη δυσκολία της εγκατάστασης. Ως εκ τούτου, ζητάμε να δοθεί έμφαση σε κίνητρα που επιτρέπουν στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας να επεκταθεί ακόμη περισσότερο ».

Το κολωνάκι E-concept Aqua και δίπλα το φουσκωτό σκάφος με κινητήρα Torqeedo

Όμως τα πιο ενδιαφέροντα νέα αφορούν την είσοδο στην πρωτεύουσα της Repower : « Μαζί τους μοιραζόμαστε τη μεθοδολογία, την προσέγγιση και τις αξίες, ενωθήκαμε για να γίνουμε πιο δυνατοί και πιο κοινωνικά υπεύθυνοι. Μαζί αναπτύσσουμε ένα νέο προϊόν που προορίζεται για επαναφόρτιση ».

Οι ηλεκτροκινητήρες που πρέπει να γνωρίζετε: Transfluid, E’dyn, Torqeedo, Mitek

Επισκεφθήκαμε την έκθεση και είδαμε τις νέες προτάσεις που προσφέρει η εφοδιαστική αλυσίδα ηλεκτρικών σκαφών. Ξεκινώντας με το Torqeedo που στην Έκθεση σας επιτρέπει να δοκιμάσετε τη λέμβο που τροφοδοτείται από ένα Deep Blue 50 kW . Μια εμπειρία που δεν πρέπει να χάσετε για όσους θέλουν να γνωρίσουν την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα.

Ένα πακέτο αφιερωμένο στα σκάφη εργασίας παρουσιάζεται στην Έκθεση χάρη στη συνεργασία της Transfluid με την Highfield και στοχεύει στις μαρίνες, τα τουριστικά λιμάνια και όλους τους χώρους εργασίας. Ένας τομέας προς εκμετάλλευση δεδομένου ότι η έντονη χρήση κινητήρων επιτρέπει οικονομίες κλίμακας που μπορούν να κάνουν την ηλεκτρική πρόωση πιο ανταγωνιστική .

Για να επισκεφτείτε το περίπτερο Transfluid που παρουσιάζει το νέο σύστημα πρόωσης με κίνηση πρύμνης που αποδίδει 350 ίππους στον κινητήρα μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 260 kW στις 2300 σ.α.λ. 

Η Mitek είχε ανακοινώσει ότι με τον κινητήρα sterndrive, με ένα κλικ θα είναι δυνατός ο έλεγχος της πλήρους απόδοσης του κινητήρα, σήμερα πλέον είναι πραγματικότητα και εκτίθεται στο περίπτερο. Μαζί με όλη τη γκάμα της εταιρείας σε εξωλέμβιες και εσωλέμβιες απο το εργοστάσιο στη Ραβέννα .

Οι Σλοβένοι του E’dyn έχουν εμπλουτίσει τη γκάμα των εξωλέμβιων με τη νέα ισχύ 25 kW στην οποία μπορείτε να τοποθετήσετε το Hydro Impulse με ταχύτερη επιτάχυνση που σας επιτρέπει να αυξήσετε την απόδοση του κινητήρα .

Οι Κροάτες του Tema και της Epropulsion σε βενετσιάνικο σκάφος

Ένα νέο ηλεκτρικό σκάφος παρουσιάζει η αυλή βενετσιάνικων μηχανοκίνητων σκαφών του Mauro Gherardi με κινητήρα Epropulsion 6 kW που θέλει να καλύψει τις ανάγκες του μικρού σκάφους που θέλει να απολαύσει μια μέρα στη θάλασσα με την οικογένεια και τους φίλους του .

Παρόντες στη Βενετία ήταν επίσης οι Κροάτες της Tema που ειδικεύονται σε εσωλέμβιους κινητήρες που πωλούν σε όλο τον κόσμο και εγγυoύνται την πρόωση, ακόμη και με έντονη ηλιακή ενέργεια, σε τουριστικά σκάφη που έχουν μεταφέρει εκατομμύρια ανθρώπους στις κροατικές τοποθεσίες. Τέλος, οι ολλανδικοί κινητήρες Combi που εκπροσωπούνται στην Ιταλία από την Hytem .

Τα σκάφη: X Shore και Candela C-8

Υπάρχουν ηλεκτρικοί κινητήρες προς δοκιμή σε λέμβους και μικρά σκάφη, αλλά υπάρχουν και εγγενή ηλεκτρικά σκάφη. Αυτά που σχεδιάστηκαν και σχεδιάστηκαν για πλοήγηση με μηδενικές εκπομπές . Πρόκειται για μοντέλα με παραγωγή βιομηχανικής κλίμακας και αυτά είναι καλά νέα γιατί μπορούν να παραχθούν με μείωση του κόστους

Το Σουηδικό σκάφος X Shore είναι παρόν στο Boat Show της Βενετίας

Ένας παλιός γνώριμος του Vaielettrico είναι το X Shore που δοκιμάσαμε σε προηγούμενη έκδοση του Salone, αλλά τώρα περάσαμε από το πρωτότυπο στο εμπορικό μοντέλο . Σκανδιναβικός μινιμαλισμός, αλλά λειτουργικός για να απολαύσετε τη ζωή στο σκάφος και την ισχύ του κινητήρα που σας επιτρέπει να φτάσετε τους 30 κόμβους σε περίπτωση ανάγκης και μια πιο ήσυχη πλοήγηση που μπορεί να εγγυηθεί 100 ναυτικά μίλια αυτονομίας .

Δοκιμάσαμε επίσης το Candela Boat στην προηγούμενη έκδοση του Show, αλλά αυτές τις μέρες είναι δυνατό να γνωρίζουμε την τελευταία εξέλιξη με το μοντέλο C-8 που υπόσχεται να είναι επιτυχημένο χάρη στην προπώληση εκατοντάδων μονάδων .

Frauscher και το καταμαράν της Greenline

Δοκιμάσαμε επίσης το τρίτο ηλεκτρικό εγγενές σκάφος, αλλά στην Αυστρία, στο ναυπηγείο Frauscher όπου στην κοντινή λίμνη ήταν δυνατό να πλεύσει με το καταμαράν TimeSquare 20 . Παρών στη Βενετία ο Ιταλός μάνατζερ Μάουρο Φελτρινέλι του ιστορικού ιταλικού ναυπηγείου .

Μεγαλύτερα πλήρως ηλεκτρικά σκάφη; Υπάρχει. Όπως και η Greenline που είναι εξοπλισμένη με δύο κινητήρες Torqeedo 50 kW και είναι όλα αξιοσημείωτα με τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους.

Η γωνία αναπροσαρμογής και το Falcon Tender

Ένα περίεργο περίπτερο που πρέπει να επισκεφτείτε είναι αυτό που είναι αφιερωμένο στην “επανασχεδίαση” όπου ο πρωταγωνιστής είναι ένας μύθος όπως το σκάφος Castagna με δύο αιώνες ιστορίας. Η μάρκα είναι παρούσα με μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα “επανασχεδίασης” ή αν θέλετε οι παλιοί κινητήρες υδρογονανθράκων διατηρούν το vintage φόρεμα τους, αλλά στο εσωτερικό τους αντικαθίστανται από έναν ηλεκτροκινητήρα. Μια αισθητικά συντηρητική αποκατάσταση της γάστρας και του κινητήρα με προσοχή στις μηδενικές εκπομπές ρύπων .

Εκτίθεται επίσης ο εκατομμυριούχος Falcon Tender

Ας περάσουμε στα υβριδικά. Ξεκινώντας με αυτόν της Vulkan που προτείνει ενδιαφέρουσες λύσεις μεταξύ ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου και ένα ευρωπαϊκό έργο που θα διαμορφωθεί στο νερό το 2023. Ο κινητήρας του Falcon Tender είναι επίσης υβριδικός και εδώ, κάτι περισσότερο από προσφορά, είναι μια πολυτελής λιμουζίνα για πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ που μπορέσαμε να επισκεφτούμε για να θαυμάσουμε την κομψότητα και το φινίρισμα, ενώ τον κινητήρα υπογράφει ο Franco Moro της Huracan Power .

Τέλος, τα ηλεκτρικά σκάφη ενός πρωτοπόρου της Ιταλικής Ναυπηγικής Ιστορίας με μηδενικές εκπομπές ρύπων όπως ο θρύλος  Pietro Tosi είναι αναπόφευκτα . Άλλο ένα υποχρεωτικό βήμα.