Χάρη στην εταιρεία Mobyfly που εδρεύει στο Valais, η Ελβετία είναι ήδη εγγυημένη ότι θα εκπροσωπηθεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού 2024. Ένα από τα υπερσύγχρονα σκάφη της θα πλεύσει στον Σηκουάνα.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διοργάνωση των επόμενων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων. Εκτός από την κατασκευή και την προσαρμογή των υπαρχόντων αθλητικών γηπέδων ή την υποδοχή των αποστολών, οι διοργανωτές του Παρισιού 2024 εργάζονται και σε άλλα θέματα, συμπεριλαμβανομένου του θέματος της κινητικότητας, σε μια πόλη με τακτική συμφόρηση.

Η οργανωτική επιτροπή πρέπει να διασφαλίζει τη μεταφορά των αθλητών, των μελών του προσωπικού, των επισήμων και των καλεσμένων (ιδιαίτερα των χορηγών) υπό αποδεκτές συνθήκες. Για να το πετύχουν αυτό, οι διοργανωτές θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον Σηκουάνα ως μέσο μεταφοράς, ώστε να μην υποστούν (πάρα πολλά) προβλήματα μετακίνησης στο εσωτερικό του Παρισιού και σε μέρος της Île-de-France.

Μια εταιρεία που κατασκευάζει σκάφη με φουτουριστικές ιδέες, της οποίας η έδρα βρίσκεται στο Collonges (VS), η Mobyfly υπέγραψε συμφωνία με έναν Γάλλο μεταφορέα που ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει μία από τις παραχωρήσεις για να ταξιδέψει σε διαφορετικούς Ολυμπιακούς χώρους.

Μια όμορφη «βιτρίνα»

«Η ιδέα είναι να συνδέσουμε το Pont de Neuilly με το Stade Yves du Manoir, μέσω Saint-Ouen και Saint-Denis (όχι μακριά από το Ολυμπιακό στάδιο) σε 25 λεπτά έναντι 40 λεπτών αντίστοιχα με το αυτοκίνητο ή 1 h 50 με τη δημόσια συγκοινωνία,» αναφέρει η Sue Putallaz, συνιδρυτής της Mobyfly. 

«Ανυψώνοντας το αλουμινένιο σκαρί (βλ. πλαίσιο), μπορείτε να φτάσετε τα 40 χλμ./ώρα έξω από τον περιφερειακό δρόμο, ενώ σε αυτόν τον τομέα, η ταχύτητα περιορίζεται στα 12 χλμ./ώρα. Για εμάς, αυτή η συνεργασία είναι μια εξαιρετική «βιτρίνα» για την προώθηση κι άλλων έργων, της τεχνολογίας μας και αντανακλά το αθλητικό και ανταγωνιστικό πνεύμα της ομάδας μας».

Η ιδέα είναι να πραγματοποιηθεί η σύνδεση Pont-Neuilly – Stade Yves du Manoir σε 25 λεπτά.

Το πρώτο σκάφος θα δοκιμαστεί στον Σηκουάνα τον Σεπτέμβριο του 2022 και θα μπορεί να φιλοξενήσει δώδεκα επιβάτες. Θα επωφεληθεί από αυτονομία 180 km τα απλά και 100 km για τα υδροπτέρυγα. «Οι μπαταρίες μπορούν να επαναφορτιστούν γρήγορα και θα επιτρέψουν στον χειριστή να λειτουργεί τη γραμμή όλη την ημέρα», συνοψίζει ο Anders Bringdal, ο δεύτερος συνιδρυτής της εταιρείας Valais και πρώην πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο windsurfing.

Η παραγγελία έχει οριστικοποιηθεί, και περιλαμβάνει έναν αριθμό πέντε σκαφών. Όταν τελειώσουν οι Αγώνες, αυτά τα σκάφη θα χρησιμοποιηθούν για μετακινήσεις, για εκδηλώσεις και θα πρέπει να είναι ο βασικός πυλώνας μετακίνησης των πελατών εστιατορίων που βρίσκονται στις όχθες του ποταμού.