Πρόσδεση σκαφών και φόρτιση – CAVOTEC
Η χρήση των καινοτόμων τεχνολογιών σύνδεσης και φόρτισης πλοίων συντελεί εντυπωσιακά στη μείωση των εκπομπών ρύπων,καθώς επίσης βελτιώνει τη λειτουργική αποδοτικότητα και την ασφάλεια.
Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία λαμβάνει μέτρα για να μειώσει τις επιβλαβείς περιβαλλοντικές επιδράσεις των σκαφών της, οι τεχνολογίες που επιτρέπουν τη σύνδεση και τη φόρτιση των ηλεκτρικά τροφοδοτούμενων σκαφών - e-boats- προσελκύουν το αυξανόμενο ενδιαφέρον σε όλο το φάσμα του τομέα. Η διεθνής ομάδα της Cavotec, εταιρείας εφαρμοσμένης μηχανικής οδηγεί την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών στον τομέα της σύνδεσης σκαφών και της φόρτισης - πολλές εκ των οποίων είναι ήδη σε υπηρεσία και βοηθούν με την εφαρμογή τους σε δραματική μείωση των εκπομπών ρύπων, καθώς επίσης και στη βελτίωση της ασφάλειας και της λειτουργικής αποδοτικότητας.
Η Cavotec έχει οδηγήσει την ανάπτυξη των τεχνολογιών έλξης από τις ακτές από τη δεκαετία του '80 με τη σειρά των Εναλλακτικών Θαλάσσιων Συστημάτων Έλξης ακτών (AMP), τοποθετημένα σε λιμάνια αλλά και σε πλοία . Η ομάδα έχει προωθήσει διάφορες τεχνολογίες σύνδεσης και φόρτισης τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένου της χειροκίνητης διαδικασίας, της αυτόματης, του εξελίκτρου, και των συστημάτων σύνδεσης διανομέων.
Το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και τροφοδοτούμενο από μπαταρίες - υβριδικό επιβατικό φέρρυ, «Όραμα των φιόρδ», στηρίζεται σε δύο χαμηλής τάσης συστήματα διανομέων ενέργειας ακτών της Cavotec για να φορτίσει τις μονάδες μπαταριών του.
Το «Όραμα των φιόρδ» είναι τώρα σε λειτουργία μεταξύ Flam στο φιόρδ Aurland και Gudvangen, και του Naeroyfjord που βρίσκεται καταχωρημένο πλέον στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ , στη νοτιοδυτική Νορβηγία, σε μια απόσταση περίπου 20 ναυτικών μιλίων, και ένα πέρασμα που το 42m σκάφος σχεδιάζει να κάνει περίπου 700 φορές κάθε χρόνο. Το σκάφος, που χρησιμοποιείται από τη ναυτιλιακή εταιρία «Τα Φιόρδ», μπορεί να φέρει μέχρι 400 επιβάτες.
Ένα καθαρότερο κεφάλαιο
Η Cavotec έχει παράσχει επίσης μια χειρωνακτική μονάδα σύνδεσης για το Movitz, ένα φέρρυ επιβατών 23m που χρησιμεύει ως υπηρεσία εικοσιτετραώρου κίνησης επιβατών στην πρωτεύουσα της Σουηδίας, Στοκχόλμη. Το Movitz είχε λειτουργήσει για πολλά χρόνια ως συμβατικό σκάφος, αλλά το 2014 γύρισε στο ναυπηγείο για να λειτουργήσει ως σκάφος με μπαταρίες.Ο χειριστής του τονίζει ότι το σκάφος είναι «το πρώτο παγκοσμίως supercharged (γρήγορης φόρτισης) ηλεκτρικό φέρρυ», και το περιγράφει ως «βαρυσήμαντη περίπτωση» για την ηλεκτρική πρόωση στη θάλασσα αλλά και για την ευρύτερη θαλάσσια βιομηχανία».
Πίσω στη Νορβηγία, ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα της Cavotec έχει αναπτυχθεί προκειμένου να δένει και να φορτίζει το παγκοσμίως πρώτο πλήρως κινούμενο με μπαταρίες φέρρυ επιβατών και οχημάτων, το Αμπέρ, σε δύο αγκυροβόλια. Τα συστήματα ήταν στην υπηρεσία από τις αρχές του 2015.
Οι δύο εφαρμογές ενσωματώνουν την τεχνολογία της Cavotec αυτή του κενού-που βασίζεται, στην αυτοματοποιημένη τεχνολογία πρόσδεσης MoorMaster, μια μονάδα έλξης από ακτή που στεγάζεται σε έναν 9m-υψηλό πύργο, και το αυτόματο βυσματωτό σύστημα της ομάδας (APS) που εξασφαλίζει γρήγορα, ασφαλή και συχνή φόρτιση της μονάδας μπαταριών του Αμπέρ -17 φορές ημερησίως σε κάθε αγκυροβόλιο.
Το MoorMaster είναι ένα βραβευμένο σύστημα έλξης κενού βασισμένο στην αυτοματοποιημένη τεχνολογία πρόσδεσης που εξαλείφει την ανάγκη για τους συμβατικούς τρόπους πρόσδεσης. Τα τηλεχειριζόμενα «μαξιλάρια» κενού , που είτε τοποθετούνται μέσα στο πλοίο, είτε τοποθετούνται στην αποβάθρα , δένουν και απελευθερώνουν τα σκάφη σε χρόνο δευτερολέπτων. Το (APS) αυτοματοποιεί τη σύνδεση των γερανών, των σκαφών και οιοδήποτε άλλου κινητού εξοπλισμού στους ηλεκτρικούς φορτιστές.
Η μονάδα πρόσδεσης MoorMaster δίνει σήμα στη μονάδα σύνδεσης ακτών όταν το σκάφος είναι ασφαλές, και ένας αισθητήρας λέιζερ καθοδηγεί έπειτα το συνδετήρα του AMP σε ένα ειδικό άνοιγμα στην πλευρά του σκάφους, κι εκεί συνδέει την μπαταρία του σκάφους με τον φορτιστή ακτής για να αρχίσει η διαδικασία φόρτισης.
Επειδή το MoorMaster χρησιμοποιείται για να κρατήσει το σκάφος σε θέση, το σύστημα πρόωσης του φέρρυ είναι σβησμένο για εννέα λεπτά κατά τη διάρκεια κάθε διαδικασίας της δεκάλεπτης φόρτισης (10'), αποθηκεύοντας έτσι ακόμα περισσότερη ενέργεια όντας συνδεδεμένο με το APS σύστημα, για να φορτίσει η μονάδα μπαταριών προκειμένου να είναι έτοιμη για το επόμενο πέρασμα.
Με περίπου 6.000 περάσματα που γίνονται ετησίως στη διαδρομή, η βελτίωση της ατμοσφαιρικής ποιότητας και η εξοικονόμηση του κόστους καυσίμων των ηλεκτρικών συστημάτων έναντι της συμβατικής κίνησης και πρόσδεσης, είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτες .
Η Cavotec εγκαθιστά αυτήν την περίοδο παρόμοια συστήματα σε δύο αγκυροβόλια πορθμείων στη Φινλανδία για χρήση από ένα υβριδικό φέρρυ που χρησιμοποιείται από την FinFerries. Το 90m-μακρύ σκάφος θα φέρει μέχρι 90 οχήματα, και πρόκειται να μπει σε υπηρεσία το καλοκαίρι του 2017. Θα κάνει διαδρομές σε διασταυρούμενες πορείες - σε 15 μικρά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, και ένα κυκλικό ταξίδι ανά ώρα τη νύχτα - καθ' όλη τη διάρκεια του ολόκληρου έτους και σε όρους παντός καιρού .
«Αυτές οι εγκαταστάσεις επεξηγούν σαφώς πόσο αποτελεσματικές είναι οι τεχνολογίες της Cavotec όταν συνδυάζονται για να εξασφαλίσουν τη γρήγορη και ασφαλή σύνδεση στα σκάφη με ηλεκτρική κίνηση, ειδικά στο τμήμα πορθμείων επιβατών και οχημάτων, όπου οι σύντομοι χρόνοι μεταστροφής είναι κρίσιμοι,» λέει ο Sofus Gedde-Dahl, διευθυντής παραγωγής των E- Ferries MoorMaster της Cavotec.
Συγκέντρωση της πείρας
Συγκεντρώνοντας την πείρα τόσων ετών, η επιχείρηση τη χρονιά 2015 υπέγραψε μια συμφωνία συνεργασίας με τη φινλανδική ναυτιλιακή και εταιρεία ενέργειας Wartsila για να αναπτύξει τον πρώτο φορτιστή λιμανιών Παγκοσμίως ασύρματης φόρτισης και ταυτόχρονου αυτοματοποιημένου δεσίματος .
Η συμφωνία ενσωματώνει το καινοτόμο ασύρματο σύστημα φόρτισης σκαφών Wartsila, το οποίο είναι βασισμένο στην επαγωγική μεταφορά ενέργειας και στη δύναμη του MoorMaster .
Σύμφωνα με την Cavotec, σημαντικό ενδιαφέρον υπάρχει ήδη για αυτό το σύστημα, με το πρώτο πρωτότυπο που σχεδιάζεται για εγκατάσταση στη Νορβηγία κατά τη διάρκεια του πρώτου εξάμηνου του 2017.
Επειδή τα e-boats (ηλεκτρικά πλοία) τείνουν να προσορμίσουν για σχετικά μικρά χρονικά διαστήματα, επομένως η μείωση του χρόνου που χρειάζεται για να δέσει ένα τέτοιο σκάφος είναι κρίσιμη, προκειμένου να εξασφαλίσει αρκετό χρόνο για τη φόρτιση της μονάδας μπαταριών του σκάφους και να παραληφθεί μια ικανοποιητική ποσότητα ενέργειας πριν από το επόμενο ταξίδι ναυσιπλοΐας.
«Το MoorMaster μειώνει αρκετά τους χρόνους πρόσδεσης, και με αυτόν τον τρόπο βελτιστοποιείτε και το χρονικό διάστημα που απαιτείται για ένα σκάφος προκειμένου να πραγματοποιήσει μια φόρτιση,» λέει o Gedde-Dahl.
Και εκτός από τους κρίσιμους χρόνους πρόσδεσης, το MoorMaster αφαιρεί εντελώς την ανάγκη για την παραδοσιακή πρόσδεση με σχοινιά, κάτι που καθιστά τις διαδικασίες πρόσδεσης ασφαλέστερες από πριν. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις, η καινοτόμος τεχνολογία επιτρέπει στους λιμένες να κάνουν ιδιαίτερη εξοικονόμηση υποδομής.
Οι μονάδες έλξης κενού του MoorMaster κρατούν τα σκάφη σε καθορισμένες αποστάσεις από το αγκυροβόλιο, και με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η ανάγκη για μανούβρες των σκαφών προκειμένου να βελτιώσουν τη θέση προσάραξης τους κατά μήκος της αποβάθρας - με συνέπεια τις λειτουργικές βελτιώσεις και τις μειωμένες εκπομπές από όλα τα σκάφη και από τα ρυμουλκά.
Μέχρι σήμερα, περίπου 200 μονάδες MoorMaster έχουν εκτελέσει περισσότερες από 200.000 διαδικασίες πρόσδεσης σε 30 - σύντομα θα είναι 42 - εφαρμογές φέρρυ, πλοίων μαζικής μεταφοράς και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παγκοσμίως.
«Ο συνδυασμός MoorMaster με τις τεχνολογίες μας APS και AMP , έχει επιτρέψει σε μας να προσφέρουμε τις χρονικές αποταμιεύσεις όπως και άλλα λειτουργικά κέρδη που είναι τόσο κρίσιμες για τις διαδικασίες των e-boats. Βλέπουμε την ιδιαίτερη δυνατότητα αλλά και το ενδιαφέρον για τις τεχνολογίες μας στις εφαρμογές e-boats παγκοσμίως,» ολοκληρώνει ο Gedde-Dahl.
Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.
Κατηγορίες
- Electric Vessels (1)
- Partnerships (1)
- Podcast (1)
- Yachts (3)
- Άλλες χώρες (2)
- Ανακοινώσεις (4)
- Ανακύκλωση (1)
- Αυτόνομα σκάφη (4)
- Δελτία Τύπου (4)
- Διαγωνισμοί (8)
- Εκθέσεις (2)
- Εναλλακτικά καύσιμα (7)
- Ενέργεια & Περιβάλλον (4)
- Ένοπλες Δυνάμεις (2)
- Επιστήμη (2)
- Επιχειρήσεις (2)
- Έρευνα (4)
- Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (3)
- Ηλεκτρικά & Υβριδικά πλοία (11)
- Ηλεκτρικά φέρρυ (15)
- Ηλιακά Σκάφη (2)
- Ιστορικές Αναφορές (3)
- Κλιματική αλλαγή (8)
- Κυβερνητικά νέα (3)
- Κυψέλες υδρογόνου (8)
- Λιμένες (1)
- Μαζικές μεταφορές (10)
- Μετατροπές (2)
- Μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων (3)
- Ομιλίες (2)
- Παρουσιάσεις (13)
- Πολιτική (1)
- Προγράμματα (1)
- Σκάφη αναψυχής (2)
- Σκάφη εργασίας (1)
- Σταθμοί φόρτισης (5)
- Συμμετοχές (5)
- Συνεισφορές (1)
- Συστήματα πρόσδεσης (1)