Με τους συνεργάτες της Michelin Research and Technologies, HP Systems, το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Belfort Montbéliard και την EVE System, η Alternatives Energies ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα το πρώτο πείραμα πρόωσης υδρογόνου σε πλοίο μεταφοράς επιβατών στη La Rochelle.

Με το όνομα Galilée, το πλοίο είναι μέρος του έργου YéloH2. Με τη συγχρηματοδότηση της ADEME και της περιοχής Nouvelle Aquitaine, αυτή η δοκιμή  αποσκοπεί στο να διαπιστωθεί η καταλληλότητα της τεχνολογίας του υδρογόνου στις θαλάσσιες εφαρμογές.

Το Galilée το οποίο εκμεταλλεύεται η εταιρεία  Proxiway εξ ονόματος της κοινότητας της πόλης La Rochelle έχει εμπειρία τουλάχιστον για ένα έτος. Μεταφέρει μια κυψέλη καυσίμου που συνδέεται με δεξαμενές που αποθηκεύουν έως και 7 κιλά υδρογόνου σε πίεση 350 bar. Ο ανεφοδιασμός πραγματοποιείται σε λίγα λεπτά μέσω σταθμού υδρογόνου που είναι ειδικά τοποθετημένος στη μαρίνα των Minimes.

Το Galilée είναι μήκους 15 μέτρων και μπορεί να φιλοξενήσει έως και 75 επιβάτες. Κινούμενο με δύο ηλεκτρικούς λοβούς 20 kW, λειτουργεί με ταχύτητα πλεύσης 6 κόμβων και προσφέρει τα ίδια πλεονεκτήματα με ένα ηλεκτρικό σκάφος που τροφοδοτείται από μπαταρίες. “Για τους χρήστες, οι αλλαγές δεν είναι πολύ ορατές: το νέο σύστημα στεγάζεται σε έναν πάγκο στη γέφυρα, είναι εξαιρετικά ήσυχο και απορροφά μόνο νερό”, σημειώνει η κυκλοφορία του Alternatives Energies.

“Αυτό το σύστημα υδρογόνου είναι μια επέκταση της αυτονομίας με την οποία  μπορούμε να εξοπλίσουμε εύκολα οποιαδήποτε ηλεκτρική μπαταρία ενός σκάφους”, υπογραμμίζεται στο δελτίο τύπου των Alternatives Energies. Το υδρογόνο καθιστά δυνατή την άρση ορισμένων περιορισμών που σχετίζονται με τις μπαταρίες, το κέρδος από τη διαθεσιμότητα και την αυτονομία. Επίσης εξετάζει τη θέσπιση νέων θαλάσσιων συνδέσεων που μέχρι στιγμής προορίζεται μόνο για κινητήρες ντίζελ πλοίων.