Πέντε απο τα καλύτερα ηλεκτρικά σκάφη
Ενώ η ηλεκτρική ενέργεια κερδίζει έδαφος στην αυτοκινητοβιομηχανία και έχει καθιερωθεί ως αντικατάσταση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, η τεχνολογία plug-in δεν έχει ακόμη καθιερωθεί στην ανοιχτή θάλασσα. Όπως στις πρώτες μέρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η έλλειψη υποδομής φόρτισης και οι σχετικά χαμηλές ταχύτητες πλεύσης που απαιτούνται για την εξοικονόμηση ενέργειας έχουν επιβραδύνει την απορρόφηση των ηλεκτρικών σκαφών – για να μην αναφέρουμε το άγχος της αυτονομίας, που αποκτά ένα εντελώς νέο νόημα όταν είστε έξω στη θάλασσα με άδεια μπαταρία και 50 ναυτικά μίλια (57 μίλια) από τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.
Όμως, παρά το αργό ξεκίνημα, η παλίρροια αλλάζει. Η ομαλή και σχεδόν αθόρυβη ηλεκτρική κίνηση που χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στα μηχανοκίνητα σκάφη ανοίγουν μια νέα, πιο καθαρή διάσταση στη ζωή στο νερό. Με την είσοδο κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η Polestar, η Σουηδική κατασκευαστής ηλεκτρικών σκαφών Candela και οι ολοκαίνουργιες εταιρείες να έρχονται στο προσκήνιο, υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν σκέφτεστε ένα νέο σκάφος.
X Shore 1
Με ανταγωνιστική τιμή που ξεκινά από 99.000 €, το X Shore 1 είναι μια από τις πιο προσιτές επιλογές στον κόσμο των ηλεκτρικών σκαφών. «Πρέπει να κάνουμε τα ηλεκτρικά σκάφη ανταγωνιστικά με τα σκάφη ορυκτών καυσίμων για να επιταχύνουμε τη μετάβαση», λέει η Jenny Keisu, Διευθύνουσα Σύμβουλος της X Shore. Η σκανδιναβική εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2016, ελπίζει να προσελκύσει μια νέα γενιά ιδιοκτητών σκαφών, προσφέροντας σκάφη χωρίς ορυκτά καύσιμα σε προσιτή τιμή.
Το X Shore 1 έχει μοντέρνο, μινιμαλιστικό σχεδιασμό γάστρας και τροφοδοτείται από ηλεκτρική κίνηση 125 kW που οδηγεί το σκάφος σε τελική ταχύτητα 30 κόμβων (34 mph) και ταχύτητα πλεύσης 20 κόμβων (23 mph). Η αυτονομία είναι 50 ναυτικά μίλια (57 μίλια), αν και σε χαμηλές ταχύτητες, και το σκάφος μπορεί να επαναφορτιστεί από 20 έως 80 τοις εκατό σε 90 λεπτά όταν συνδέεται σε φορτιστή 22 kW ή σε μόλις 50 λεπτά με έναν γρήγορο φορτιστή 45 kW. Με μήκος 6,5 μέτρα, το X Shore 1 ζυγίζει λιγότερο από δύο τόνους σε ανοιχτή ή κλειστή διαμόρφωση.
Candela C-8
Η καινοτόμος σουηδική κατασκευάστρια σκαφών Candela ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό με τις φλούδες της που «πετούν» πάνω από το νερό και στοχεύει να αποδείξει ότι τα ηλεκτρικά σκάφη μπορούν να είναι τόσο γρήγορα όσο και διασκεδαστικά. Το C-8, το οποίο θα λανσαριστεί το 2022, τροφοδοτείται από μια μπαταρία 69 kWh από τη Σουηδή ειδικό σε ηλεκτρικές μεταφορές Polestar από τις αρχές του τρέχοντος έτους.
Με μήκος 8,5 μέτρα και τιμή 330.000 ευρώ, το C-8 επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 30 κόμβων (34 mph) και αυτονομία 57 ναυτικών μιλίων (65 μίλια), κερδίζοντας τον τίτλο του ηλεκτρικού σκάφους με η μεγαλύτερη εμβέλεια στην αγορά. Και χάρη στη μειωμένη τριβή του νερού κατά το έλασμα, το C-8 καταναλώνει 80 τοις εκατό λιγότερη ενέργεια από τα συμβατικά σκάφη ίδιου μεγέθους. Με χώρο για δύο ενήλικες και δύο παιδιά, το C-8 είναι ένα καταδρομικό φιλικό προς την οικογένεια και το πρώτο σκάφος που προσφέρει φόρτιση συνεχούς ρεύματος – ακριβώς όπως το δημοφιλές μοντέλο 2 της Polestar. Διατίθεται ως cruiser ανοιχτής οροφής, T-top ή hardtop. Μόλις κυκλοφόρησε μια περιορισμένη “Polestar Edition” σε χαρακτηριστικό ανοιχτό γκρι της Polestar, με επένδυση εμπνευσμένη από καθίσματα αυτοκινήτου και χρυσά φτερά (από 400.000€).
Say Carbon Yachts 29 E
Η ηλεκτρική έκδοση του 29 από τη γερμανική εταιρεία κατασκευής σκαφών Say Carbon, γνωστή για τα ελαφριά, εξαιρετικά γρήγορα σπορ σκάφη, βάζει την ταχύτητα και το στυλ στην πρώτη γραμμή. Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το 29 E τροφοδοτείται από ένα γυροσκοπικο ηλεκτρικό μοτέρ 360 kW και μια μπαταρία 126 kWh και ζυγίζει μόλις 1,38 τόνους.
Παρά την αργή εκκίνηση, το κύμα πλέον γυρίζει για τα ηλεκτρικά σκάφη
Το αυτοαποκαλούμενο ταχύτερο ηλεκτρικό σκάφος στον κόσμο κάτω από 33 πόδια με τελική ταχύτητα 45 κόμβων (52 μίλια/ώρα) έρχεται σε βάρος της εμβέλειας υπέρ της ταχύτητας, αλλά το 29 E έχει αυτονομία 25 ναυτικών μιλίων (29 μίλια). ) στους 22 κόμβους (25 mph). Με τιμή 520.000 $, το 29 απέχει πολύ από τον πιο οικονομικό ή οικονομικό τρόπο να κυκλοφορείς στο νερό, αλλά θα αρέσει σε όσους θέλουν να ξεπεράσουν τα όρια της απόδοσης.
Boesch 750 Portofino De Luxe
Με μια αισθητική που σε καμία περίπτωση δεν είναι κατώτερη από τη διαχρονική κομψότητα μιας Riva, η ελβετική κατασκευάστρια εταιρεία Boesch, που ιδρύθηκε το 1910, – εξακολουθεί να παράγει τα σκάφη της αποκλειστικά από ξύλο σε μια ελαφριά κατασκευή από μαόνι laminate. Ως ανάμνηση της χρυσής εποχής των ταξιδιών, το 750 Portofino διαθέτει μια ευρύχωρη ξαπλώστρα στην πρύμνη, μια αναδιπλούμενη μαλακή οροφή και ένα παρμπρίζ που θυμίζει αυτοκίνητο.
Εκτός από τους δύο κινητήρες Pictronic 50 kW, οι οποίοι παρέχουν τελική ταχύτητα 24 κόμβων (28 mph) και εμβέλεια 14 ναυτικών μιλίων (16 μίλια), το Boesch είναι κατασκευασμένο σαν σκάφος με παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης, έλικα με ευθύ άξονα και τιμόνι. Με μήκος 7,5 m, το 750 μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε λίμνες καθώς και στη θάλασσα και είναι επίσης κατάλληλο ως σκάφος σκι χάρη στην επίπεδη γωνία περιποίησης του. Με τιμές που ξεκινούν από 480.000 €, η κομψότητα του Portofino έχει το τίμημά της, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τη μικρή εμβέλεια και τον χρόνο λειτουργίας του.
Alfastreet Marine 28 Cabin
Η σλοβενική εταιρεία κατασκευής σκαφών Alfastreet Marine προσφέρει το 28 Cabin της ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό κρουαζιερόπλοιο (από 165.900 €) και σε εκδόσεις με βενζίνη και ντίζελ. Το σκάφος είναι καταλληλότερο για αργή πλεύση σε ποτάμι και μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα οκτώ κόμβων (9 mph) για περίπου 10 ώρες ή 50 ναυτικά μίλια (57 μίλια) με έναν ή δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 10 kW.
Το 28 έχει φαρδύτερη γάστρα που μένει σταθερά στο νερό αντί να σηκώνεται σε υδροπτέρυγα. Αυτό αφήνει περισσότερο χώρο στην μπροστινή περιοχή για ένα king-size κρεβάτι και ένα μικρό μπάνιο, που ξεχωρίζει τα 28 από πολλά άλλα ημερήσια σκάφη, καθώς μπορεί επίσης να φιλοξενήσει ένα ζευγάρι στη διάρκεια της νύχτας.
Στον επάνω όροφο υπάρχουν θέσεις για 12 άτομα με μεσημεριανό τραπέζι και καναπέδες. Το αποκορύφωμα του 28 είναι η υδραυλική ανυψωτική οροφή, που του επιτρέπει να στεγανοποιείται έναντι των στοιχείων με το πάτημα ενός κουμπιού, εξαλείφοντας την ανάγκη προστασίας από τη βροχή στο τέλος της ημέρας στο νερό.
Tags In
Κατηγορίες
- Partnerships (1)
- Podcast (1)
- Yachts (3)
- Ανακοινώσεις (4)
- Ανακύκλωση (1)
- Αυτόνομα σκάφη (4)
- Δελτία Τύπου (4)
- Διαγωνισμοί (8)
- Εκθέσεις (2)
- Εναλλακτικά καύσιμα (7)
- Ενέργεια & Περιβάλλον (4)
- Ένοπλες Δυνάμεις (2)
- Επιστήμη (2)
- Επιχειρήσεις (2)
- Έρευνα (4)
- Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (3)
- Ηλεκτρικά & Υβριδικά πλοία (8)
- Ηλεκτρικά φέρρυ (15)
- Ηλιακά Σκάφη (2)
- Ιστορικές Αναφορές (3)
- Κλιματική αλλαγή (8)
- Κυβερνητικά νέα (3)
- Κυψέλες υδρογόνου (8)
- Λιμένες (1)
- Μαζικές μεταφορές (9)
- Μετατροπές (2)
- Μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων (3)
- Ομιλίες (2)
- Παρουσιάσεις (13)
- Προγράμματα (1)
- Σκάφη αναψυχής (2)
- Σκάφη εργασίας (1)
- Σταθμοί φόρτισης (5)
- Συμμετοχές (5)
- Συνεισφορές (1)
- Συστήματα πρόσδεσης (1)